واحد «Electro Mechanic» سامسونگ رسما تایید کرد که وارد بازار دوربین گوشی‌های اقتصادی می‌شود و شروع به تولید ماژول دوربین برای این محصولات می‌کند.
کد خبر: ۱۲۸۳۳۵۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، طبق اعلام یکی از مقامات ارشد، این واحد سامسونگ هم اکنون سفارشاتی برای دوربین گوشی‌های اقتصادی دریافت کرده و در سال آینده این بخش، ۱۰ درصد از کل فروش این واحد را تشکیل خواهد داد.

این مقام تخمین‌هایی را درباره درآمدزایی این حرکت ارائه داده که حتی اگر تعصبی در آن‌ها وجود نداشته، حرکتی برای مثبت جلوه دادن این اقدام محسوب می‌شود. برای اطلاع دقیقتر از میزان درآمد این بخش باید منتظر انتشار گزارش‌های مالی و بررسی آن‌ها توسط منابع خارجی باشیم.

با توجه به هزینه‌های تولید و موارد دیگر، انتظار نمی‌رود ورود به بخش دوربین گوشی‌های اقتصادی تاثیر چشمگیری روی درآمد این شرکت در سال آینده میلادی داشته باشد. با این وجود احتمالا شاهد ضرردهی این بخش نخواهیم بود چرا که بسیاری از کمپانی‌ها در بازارهایی که رقابت فشرده‌ای در آن‌ها در جریان است مانند هند، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این واحد از سامسونگ نتوانسته وارد بخش دیگری از بازار شود، بنابراین تصمیم گرفته شروع به تولید دوربین برای گوشی‌های پایین‌رده کند. در حالی که این کمپانی کره‌ای در یک دهه گذشته صدها میلیون گوشی ارزان‌قیمت وارد بازار کرده، تا به امروز به دنبال تامین دوربین آن‌ها از زیرمجموعه خود نبوده است.

این بخش قراردادهای پردرآمدی داشته که البته اکثر آن‌ها مربوط به سامسونگ الکترونیک می‌شود. به بیان دیگر، اگر شما بخشی از زنجیره تامین قطعات لوازم الکترونیکی مصرفی باشید، با قراردادهای تولید قطعات آیفون یا گلکسی نوت و نه گلکسی A پول زیادی وارد حساب بانکی خود می‌کنید.

فرقی نمی‌کند واحد Electro Mechanic سال آینده چندین میلیون سنسور دوربین بفروشد چرا که ورود به بخش دوربین‌ گوشی‌های اقتصادی به معنای آن است که سامسونگ ایده‌ جدیدی برای کسب و کار خود ندارد. در نهایت انتظار می‌رود این بخش بجای اینکه قطعات گوشی‌های گران‌قیمت را تولید کند، با ساخت دوربین گوشی‌های ارزان‌قیمت خود از درآمد بالایی محروم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها