فیسبوک ایرلند که اینستاگرام را در انگلیس اداره میکند، متعهد شده است تغییراتی را صورت دهد و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس وعده مذکور را تغییر رفتار مهمی از سوی یک پلتفرم شبکه اجتماعی بزرگ توصیف کرده است.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایتنا، دیده بان رقابت انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: با تغییرات اینستاگرام، پست کردن یک تبلیغات در این پلتفرم بدون این که به عنوان تبلیغات مشخص شود، دشوار خواهد شد.
فیسبوک که شرکت مادر اینستاگرام است، از همکاری با سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در جهت افزایش شفافیت مربوط به ارسال تبلیغات از سوی اینفلوئنسرها استقبال کرد.
سازمان رقابت و بازارهای انگلیس درباره این که بسیاری از اینفلوئنسرها محتوای مربوط به شرکتها را در اینستاگرام پست می کنند بدون این که مشخص کنند برای این کار پول یا مشوقهای دیگری دریافت کردهاند، تحقیقاتی را انجام داده بود.
اینفلوئنسرها اگر برای ارسال چنین پستها یا خدماتی پول یا مشوقهای دیگر دریافت میکنند، از این پس باید تایید یا فاش کنند.
بر اساس گزارش رویترز، اینستاگرام از فناوری استفاده خواهد کرد که مشخص میکند چه زمانی کاربران به وضوح روشن نمیکنند که تبلیغات ارسال می کنند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
سید علی بطحایی معتقد است ضرورت تدوین منشور اخلاقی برای هیاتها ضروری است تا فرهنگ «نقد عالمانه» جایگزین رفتارهای تنشزا شود
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد:
خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در گفتوگو با «جامجم» آخرین تحولات مربوط به غزه را تشریح کرد
در گفتوگوی جامجم با دکتر علی انتظاری، جامعهشناس مطرح شد