زندگی همه موجودات زنده به گونه‌ای است که رقابت در جنبه های مختلف زندگی شان به خوبی قابل مشاهده است. در واقع رقابت است که انگیزه زندگی ، رشد و پیشرفت را به وجود می آورد. انسانها نیز از رقابت در زندگی خود به صورت مداوم استفاده می کنند.
کد خبر: ۱۲۸۰۹۵۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شیراز مشاور ،وقتی که افراد به ضرورت های زندگی خوب رسیدند و رفاه خودشان را تامین کردند به دنبال به دست آوردن شهرت ، ثروت ، احترام و … می‌شوند و به نوعی با اطرافیان خود به رقابت می پردازند که در این امور از آنها پیشی بگیرند. رقابت کردن هم می‌تواند مفید باشد هم مضر. ما در این مقاله شما را بیشتر با رقابت آشنا می کنیم.

رقابت در اکثر مواقع باعث به وجود آمدن رفتارهای نادرست و غیر منطقی می شود. ۳ نمونه از این رفتارها عبارتند از:

۱. شایعه درست کردن:

وقتی حس رقابت در افراد بیشتر از حد ممکن باشد و نتوانند این حس را کنترل کنند و به خواسته ای که دارند برسند ،به سراغ شایعه سازی برای افرادی که در موقعیتی که خواهرش هستند می روند. تلاش می‌کنند با این شایعات موفقیت، موقعیت و شخصیت او را خراب کنند.

۲. حسادت می کنند:

از جمله چیزهایی که حس رقابت را تشدید می کند ، حسادت است. در واقع وقتی شخصی به شدت به کسی حسادت کند و نتواند مثل او باشد، دست به رفتارهای نادرست می‌زند که گاهی موجب آسیب رساندن به خود و شخص مقابل می شود.

۳. بدجنس شدن:

کسانی که نمی توانند موفقیت دیگران را بپذیرند ، مدام به فکر رفتارهایی برای تخریب کردن آنها می باشند. اینگونه رفتارها بدجنس بودن آنها را به خوبی نشان می دهد.

_ برای داشتن رقابت سالم روش های زیادی وجود دارد که ۴ مورد از آن را بیان می کنیم:

۱. پذیرای موفقیت دیگران باشید:

این را هرگز فراموش نکنید که انسان ها با یکدیگر متفاوت هستند و استعدادها و مهارت های منحصر به فرد خود را دارند. امکان موفقیت نیز در هر زمینه برای افراد متفاوت است. بنابراین اگر کسی در اطرافتان در زمینه ای مهارت دارد به او کمک کنید به موفقیت و پیشرفت برسد.

۲. واقعیت را قبول کنید:

مطمئنا میدانید که دو رقابت وجود دارد. رقابت سالم و رقابت ناسالم. بهترین رقابت ، رقابت کردن با خود است. توانایی ها و استعدادهای خود را پیدا کنید و برای موفقیت در آنها برنامه ریزی کنید و تمام تلاش خود را به کار بگیرید.

۳. هدفتان را مشخص کنید:

داشتن هدف است که می‌تواند انگیزه حرکت کردن و رسیدن به پیشرفت و موفقیت را در افراد به وجود بیاورد. هدف خود را مشخص کنید. اگر هدف شما صرفاً جلب توجه دیگران است پس بدانید رقابت ناسالم را در پیش دارید. اما اگر هدفتان رسیدن به موفقیت در زمینه استعدادها و مهارت های تان است ، رقابتی سالم و نتیجه سازی خواهید داشت.

۴. اعتماد به نفس داشته باشید:

اعتماد به نفس داشتن حلال بسیاری از مشکلات است. به خود و استعدادهایتان اعتماد داشته باشید. داشتن اعتماد به نفس است که ترس شما از شکست و عدم موفقیت را از بین می برد. نقطه ضعف های خود را پیدا کنید و تلاش کنید آنها را از بین ببرید و در نهایت اعتماد به نفس خود را بالاتر برده و موفق شوید.

*از رقابت در زندگی خود در جهت رشد ، پیشرفت و موفقیت استفاده کنید. انگیزه حرکت کردن به سوی یک زندگی ایده آل را به در خود به وجود بیاورید و با خود وارد یک رقابت سالم شوید. تمام تلاش خود را به کار بگیرید که در این رقابت پیروز شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها