کد خبر: ۱۲۷۹۵۵۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،دوباره به این نقطه از سال رسیده‌ایم. کمتر از یک ماه از مراسم روز ۱۵ سپتامبر اپل می‌گذرد و سه‌شنبه آینده، مراسم بعدی اپل برگزار خواهد تا در جریان آن شاهد رونمایی از محصولات جدید شرکت ساکن کوپرتینو باشیم؛ مراسمی که این بار «Hi, Speed» نام گرفته است. اما انتظارات از این مراسم باید چه باشد؟

اپل معمولا از آیفون‌های جدید خود در جریان مراسم ماه سپتامبر رونمایی می‌کند. اما امسال به خاطر مشکلات ناشی از شیوع کووید-۱۹ چنین اتفاقی نیفتاد و اپل برای آزمایش هرچه بیشتر موبایل‌هایش، مجبور به ایجاد تاخیر در عرضه آن‌ها شد. به این ترتیب، مراسم ماه سپتامبر عمدتا بر اپل واچ (و آیپد ایر از نو طراحی شده و چند سرویس مختلف) بود.

بنابراین آیفون قرار است ستاره مراسم ماه اکتبر اپل باشد که تا سه روز دیگر برگزار می‌شود. بیایید مروری داشته باشیم بر هرآنچه ممکن است در این مراسم رونمایی شود.

خانواده آیفون ۱۲
آیفون ۱۲

تا به امروز اخبار زیادی راجع به نسل بعدی موبایل‌های آیفون منتشر شده و براساس این اطلاعات،‌ امسال شاهد ۴ مدل آیفون مختلف خواهیم بود. پیش از هرچیز کار را با دیوایسی شروع می‌کنیم که ظاهرا «آیفون ۱۲ مینی» نام گرفته است. این دستگاه نمایشگری ۵.۴ اینچی و دوربین دوگانه با گشودگی دهانه لنز f/1.6 دارد و در سه نسخه با ظرفیت حافظه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در دسترس قرار خواهد گرفت. ضمنا گفته می‌شود مدل پایه این دستگاه را می‌توان با قیمت ۶۹۹ دلار و در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز خریداری کرد.

از سوی دیگر اطلاعات منتشر شده راجع به «آیفون ۱۲» حکایت از این دارند که نمایشگر دستگاه ۶.۱ اینچی بوده و با قیمت پایه ۷۹۹ دلار به دست مخاطبان می‌رسد. این موبایل هم دو دوربین دارد و در همان رنگ‌ها و ظرفیت‌های حافظه آیفون ۱۲ مینی عرضه خواهد شد.

سپس «آیفون ۱۲ پرو» را با نمایشگر ۶.۱ اینچی و قیمت پایه ۹۹۹ دلار داریم. این موبایل قرار است به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد بود و گذشته از یک سنسور فوق عریض و یک سنسور تله‌فوتو با زوم اپتیکل ۴ برابری، از سنسور لیدار نیز برای اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده بهره‌مند شده. آیفون ۱۲ پرو در سه ظرفیت ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی به دست مشتریان خواهد رسید.

و در آخر نوبت به «آیفون ۱۲ پرو مکس» می‌رسد که برترین مدل در این خانواده است و با نمایشگر ۶.۷ اینچی، دوربین سه‌گانه (شامل سنسور فوق عریض، سنسور تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۵ برابری و سنسور لیدار) و قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار عرضه می‌شود. ظرفیت‌های حافظه و رنگ‌بندی‌های این مدل نیز کاملا مشابه مدل پرو خواهد بود.

 

افشاگری‌های حکایت از این دارند که هر چهار آیفون با نمایشگر اولد سوپر رتینا XDR و گلس جدیدی به نام «Ceramic Shield» عرضه می‌شوند و ضمنا از تصویربرداری Dolby Vision (یعنی ویدیوهای 4K با دامنه داینامیک بالا) پشتیبانی خواهند کرد. ضمنا همگی با پشتیبانی از شبکه‌های 5G از راه خواهند رسید، اما تنها نسخه‌های مخصوص آمریکا از تکنولوژی mmWave 5G پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر این، کلیه گوشی‌های هوشمند جدید از شبکه اینترنت پرسرعت 5G پشتیبانی می‌کنند. البته تنها نسخه‌های ایالات متحده از mmWave 5G پشتیبانی خواهند کرد. چیپ جدید A14 قوت‌رسان به تمام آیفون‌های جدید خواهد بود که شش هسته دارد: دو هسته با پرفورمنس بالا و ۴ هسته بهینه‌تر. از سوی دیگر نیز یک پردازشگر گرافیکی شخصی‌سازی شده و یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای برای وظایف مربوط به یادگیری ماشینی را نیز می‌توان زیر شنل آن‌ها یافت.

این احتمال نیز وجود دارد که آیفون‌های جدید بدون حضور ایرپاد در جعبه از راه برسند. اگر چنین اتفاقی حقیقت داشته باشد، اپل احتمالا مثل ماجرای حذف شارژر از جعبه اپل واچ جدید، این خبر را به بهانه حفاظت از محیط زیست به گوش طرفداران خود خواهد رساند.

چیپ جدید مک


در ماه ژوئن امسال، اپل اعلام کرد که به شکلی آهسته و پیوسته، پردازنده‌های اینتل را رها خواهد کرد و برای کامپیوترهای مک جدید، به سراغ چیپ‌های شخصی‌سازی شده آرم خواهد رفت که قبلا مشابه‌شان را در آیپد پرو مشاهده کرده‌ایم. علاوه بر این گفته شد که نخستین مک‌های مجهز به این چیپ‌ها (که «سیلیکون اپل» نام گرفته‌اند) تا پایان سال ۲۰۲۰ از راه خواهند رسید.

این یعنی وجود سیلیکون اپل از پیش تایید شده و کاملا محتمل است که شاهد رونمایی از آن در مراسم Hi, Speed باشیم. اما هیچ تضمیمی نیز وجود ندارد و شاید اپل معرفی آن را به مراسمی دیگر در ماه نوامبر یا دسامبر موکول کند.

 

در هر صورت، هنوز اطلاعات چندانی راجع به مک جدید نداریم و فقط می‌دانیم به چیپ جدید اپل مجهز خواهد بود. آیا با یک مک‌بوک اقتصادی طرف حساب خواهیم بود یا یک دستگاه پریمیوم با توانایی پردازشی دیده نشده؟ ما فعلا روی نخستین مورد حساب باز کرده‌ایم و حدس می‌زنیم اپل یک مک‌بوک ایر یا یک مک‌بوک پرو جدید در آستین داشته باشد.

اپل اوایل سال جاری میلادی یک دستگاه برای توسعه‌دهندگان فرستاد تا اپلیکیشن‌های مک را روی سیلیکون اپل تست کنند، این دستگاه اساسا یک مک مینی بود که چیپ آیپد پرو درونش جای گرفته بود. اما مشخص نیست که آیا همین دستگاه به دست عموم مردم خواهد رسید یا محصول نهایی تفاوت‌هایی بنیادین خواهد داشت.

AirTags

از مراسم «Hi, Speed» اپل در ۲۲ مهر چه انتظاراتی داریم؟
تا به امروز گزارش‌های ضد و نقیض بسیاری راجع به AirTags شنیده‌ایم: محصول جدید اپل که می‌توان از آن برای یافتن اشیای گمشده استفاده کرد. AirTags اساسا از چندین استیکر فیزیکی تشکیل شده که می‌توانید آن‌ها را به اشیای مهم خود (مانند کیف پول، سوییچ ماشین یا دسته کلید) بچسبانید و بعد از طریق سرویس‌های لوکیشن مانند جی‌پی‌اس، محل دقیق‌شان را پیدا کنید. در گزارش‌های پیشین هم آمده بود که AirTags از قابلیت‌های واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کند و با موبایل‌تان قادر به یافتن استیکرها خواهید بود.

با این همه، جان پروستر، افشاگر معروف اخبار اپل اخیرا اعلام کرده که در جریان مراسم Hi, Speed شاهد معرفی AirTags نخواهیم بود و عرضه این محصول به ماه مارس ۲۰۲۱ موکول شده است. او ضمنا می‌گوید AirTags به هیچ عنوان ارزان‌قیمت نیست و احتمالا ۵۹۹ دلار روی دست مشتریان هزینه بگذارد.

AirPods Studio

از مراسم «Hi, Speed» اپل در ۲۲ مهر چه انتظاراتی داریم؟
چند ماه پیش خبرگزاری بلومبرگ در یک گزارش به صحبت راجع به هدفون‌های روگوشی جدیدی پرداخت که به جای برند بیتس، با برند خود اپل روانه بازار خواهند شد. گفته می‌شود این هدفون‌ها قیمتی مشابه Beats Studio3 خواهند داشت که معادل ۳۵۰ دلار است.

درست مانند محصول بیتس، هدفون‌های جدید اپل (احتمالا با نام AirPods Studio) از قابلیت نویز کنسلینگ پیشرفته برخوردار هستند و کیفیت صدایی بهتر از ایرپاد پرو توگوشی که سال پیش عرضه شد خواهند داشت. در همین گزارش آمده که هدفون‌ها طراحی ماژولار دارند و می‌توان برای مثال بالشتک‌هایشان را تعویض کرد.

از تاریخ دقیق رونمایی از این هدفون‌ها باخبر نیستیم، اما به نظر می‌رسد ایده‌آل‌ترین گزینه پیش روی اپل، رونمایی از آن‌ها در کنار آیفون‌های جدید باشد.

هوم‌پاد مینی

از مراسم «Hi, Speed» اپل در ۲۲ مهر چه انتظاراتی داریم؟
در میان محصولات تازه اپل، کمترین اطلاعات را راجع به هوم پاد جدید به دست آورده‌ایم، در واقع حتی کمتر از هدفون‌های جدید اپل. با این همه برخی از خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که اپل برای عرضه یک مدل کوچک‌تر و ارزان‌قیمت‌تر از هوم‌پاد برنامه‌ریزی کرده تا بتواند با اسپیکرهای هوشمند و اقتصادی آمازون و گوگل رقابت کند.

هوم‌پاد در حال حاضر محصولی گران‌قیمت‌تر از تمام محصولات آمازون و گوگل است. منتقدان می‌گویند هوم‌پاد از منظر کیفیت صدا قطعا در جایگاهی بالاتر از رقبا قرار می‌گیرد، اما به عنوان یک اسپیکر هوشمند ارزش خرید چندانی ندارد.

عرضه یک اسپیکر ارزان‌قیمت‌تر بدون تردید به معنای اینست که کیفیت صوتی فدای قیمت‌ پایین‌تر و دسترسی عمومی به دستیار صوتی سیری خواهد شد. اما همچنان مشخص نیست که چرا بسیاری از کاربران باید هوم‌پاد اقتصادی با سیری را به اسپیکرهای گوگل و آمازون که همراه با دستیارهای اسیستنت و الکسا از راه می‌رسند و عمدتا عملکرد بهتری از سیری دارند ترجیح دهند.

اما شاید اپل سورپرایزی در آستین داشته باشد که از آن بی‌خبریم. در هر صورت باید تا زمان برگزاری مراسم در روز ۲۲ مهر منتظر ماند و دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها