کد خبر: ۱۲۷۷۳۴۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کارباما، 

وجود بوی بد در ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که همواره در بسیاری از خانه ها وجود داشته و باعث ایجاد رایحه نامطبوعی در محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی که عموماً در آشپزخانه است می شود. از  سوالات رایج مردم در مورد ماشین لباسشویی این است که:

  • چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟!
  • علت بو گرفتن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟
  • دلیل کپک ماشین لباسشویی جیست؟
  • چرا بوی فاضلاب ماشین لباسشویی به مشام می رسد؟

این بوی بد لباسشویی معمولا بخاطر رشد میکرو ارگانیسم ­ها در داخل درام یا سبد ماشین لباسشویی شما بوجود می ­آید. محیط گرم و مرطوبی که توسط سیکل شستشو ساخته می­ شود، بعلاوه حضور شوینده و نرم کننده ­هایی که بجا مانده ­اند، بستر مناسبی برای رشد باکتری ­ها، کپک­ ها و قارچ ­ها می­ باشد. در صورتی که لباسشویی شما مدت زمان لازم برای برای خشک شدن مناسب را نداشته باشد، این ماده آلی به فساد خود ادامه می­ دهد تا جایی که باعث ایجاد بوی بد درون و پیرامون ماشین لباسشویی می ­شود و به راحتی می­ تواند به لباس ­های شما منتقل گردد. حتی در شرایط بدتر این بوی ناخوشایند به فضای خانه شما هم سرایت نموده و موجب ایجاد بوی بسیار بد در محیط می ­گردد!

ما در این آموزش کاراباما قصد داریم که دلایل ایجاد بوی نامطبوع و نحوه رفع بوی بد ماشین لباسشویی را توضیح دهیم.

در صورتی که ماشین لباسشویی شما دچار اشکال شده است، و نمی دانید مشکل دقیقا از کجاست و یا دانش و تخصص لازم را برای برطرف کردن مشکل ندارید، به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم که شخصا اقدام به رفع اشکال لباسشویی خود کنید چرا که ممکن است مشکل را بزرگ تر کنید! شما می توانید به راحتی و سریعا از طریق مرکز تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی، ما را از مشکل خود مطلع سازید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین و نزدیک ترین تکنسین تعمیر لباسشویی را به محل شما اعزام نماییم.

اگر جهت برطرف کردن مشکل ماشین لباسشویی خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه کاراباما در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

تعمیرکار لباسشویی
علت بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟

برای بوی بد ماشین لباسشویی دلایل زیادی وجود دارد که ما امکان توضیح تک تک این دلایل را نداشته و به اختصار شما را با آنها آشنا می‌کنیم:

۱) خارج نکردن لباس های خیس از ماشین لباسشویی و نگهداری آنها برای مدت زیاد که علاوه بر ایجاد بوی بد لباسشویی و بو گرفتن لباس ها، امکان رشد قارچ ها را داده و باعث ایجاد ناراحتی پوستی خواهد شد.

۲) بستن درب ماشین لباسشویی بعد از اتمام مراحل شستشو و خارج نکردن لباس‌ها

۳) خشک نکردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی بعد از هر بار شستشو

جلوگیری از بوی بد ماشین لباسشویی

۴) سرویس نکردن سالیانه و عدم رسیدگی به ماشین لباسشویی

۵) گیر کردن شی یا لباس در قسمت فیلتر پمپ تخلیه مناسب و عدم تمیز کردن آن. شما می‌توانید از آموزش تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه این کار را یاد بگیرید.

۶) تمیز نکردن جاپودری ماشین لباسشویی (می‌بایست هرچند مدت یک‌بار چاپودری را بیرون کشیده و آن را تمیز کنید).

۷) گاهی اوقات افراد از بوی فضلاب ماشین لباسشویی خود شاکی هستند و این بود در همه فضای خانه بخصوص در آشپزخانه که لباسشویی در آنجا نصب شده است استشمام می شود. بوی بد فاضلاب لباسشویی معمولا به محیط داخل لباسشویی و مشکلاتی که منجر به بو گرفتن لباسشویی می شود، مربوط نیست و علت اصلی آن مربوط به مسیر تخلیه فاضلاب منزل و عدم استفاده از سیفون در مسیر لوله تخلیه فاضلاب است. بخصوص در مواردی که مسیر تخلیه لباسشویی و سینک ظرفشویی یکی است بوی بد فضلاب بیشتر به مشام می رسد.

مواردی که به آن ها اشاره کردیم، از مهم ترین مواردی است که علت های بوی بد لباسشویی می باشند. در ادامه روش هایی را برای از بین بردن بوی بد لباسشویی توضیح می دهیم.

چگونه بوی بد لباسشویی را از بین ببریم؟

از گرما استفاده کنید

ممکن است برای صرفه جویی در هزینه ­های انرژی خود به استفاده از تنظیمات آب سرد برای شستشوی بخش عمده لباس­ های خود روی بیاورید، اما بسیار مهم است که آخرین شستشو و استفاده­ شما از ماشین لباسشویی در روز را حتما با آب گرم انجام دهید تا هرگونه مواد باقیمانده موجود از بین بروند.

از محصولات باکیفیت و مناسب استفاده کنید

اگر شما در خانه خود از یک ماشین لباسشویی درب جلو استفاده می­ کنید، لازم است که از مواد شوینده و پودرهای مناسب استفاده نمایید. محصولاتی که برای ماشین ­های لباسشویی پر بازده امروزی طراحی شده ­اند، کف صابونی کمتری تولید کرده و درنتیجه مواد شوینده کمتری در هر سیکل را باقی می­ گذارند.

جریان هوا را بهبود ببخشید

جریان هوای مناسب برای کمک به خشک شدن اجزای داخلی ماشین شما مورد نیاز است. در انتهای برنامه شستشو، لباس­ های خود را فورا از ماشین خارج کنید و حتما درب را باز بگذارید تا رطوبت باقی مانده در داخل ماشین تبخیر شود. جهت اطمینان بیشتر می­ توانید یک فن تهویه یا رطوبت زدا را در اتاق رختشویی خود نصب کنید تا فرآیند خشک شدن را سرعت ببخشید.

ماشین خود را تمیز کنید

پیش تر توضیح دادیم که چون منبع اصلی بوی ماشین لباسشویی مشخص نیست؛ شما می‌بایست هر چند مدت یک بار اقدام به تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه و چاپودری کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که نظافت و تمیزکاری لباسشویی و اتاق رخت شویی خود را به سرویس­ های خدماتی و نظافتی بسپارید، یا اینکه خودتان قصد اینکار را داشته باشید. در هر صورت بسیار مهم است که شستشو و تمیزکاری ماشین لباسشویی و خشک کن خود را به صورت منظم انجام دهید. برای این کار چندین راه­ حل خانگی و تجاری وجود دارد که این کار را راحت ­تر می کند. از جمله:

تمیز کردن ماشین لباسشویی با جوش شیرین و سرکه

یکی از مهم ترین کارهایی که شما می‌بایست انجام دهید این است که هر ۶ ماه یکبار دو لیوان سرکه سفید را در داخل ماشین لباسشویی ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه درب ماشین لباسشویی را ببندید.

چگونه ماشین لباسشویی را بی بو کنیم

بعد از آن باید برنامه ماشین لباسشویی را روی داغ ترین و طولانی ترین برنامه شستشو تنظیم کرده و اجاره دهید تا عمل شستشو بدون لباس انجام شود. دقت کنید اگر برای بار اول است که این کار را انجام می‌دهید و بعد از انجام آن این مشکل حل نشد، حتماً مقداری جوش شیرین نیز به محلول سرکه اضافه کرده و این کار را دوباره تکرار کنید. رفع بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین و سرکه یکی از بهترین راه کار ها برای رفع این مشکل است؛ چرا که ترکیب جوش شیرین و سرکه در حل نمودن چربی­ ها، روغن ­ها، دوده، چرک و سایر مواد باقی مانده در ماشین شما بسیار موثر است.

شوینده­ های تجاری محفظه ماشین لباسشویی

به فروشگاه دلخواه خود رفته و راهرو مربوط به محصولات تمیزکننده ماشین لباسشویی را بگردید. یک شوینده مناسب محفظه ماشین لباسشویی انتخاب کنید که امکان استفاده به همراه لباس­ ها را داشته باشد. 

شستشوی دستی

حلقه لاستیکی اطراف درب ماشین لباسشویی، مکان رایجی برای رشد و تجمع کپک ­ها و قارچ­ ها می ­باشد. از یک پارچه تمیز و مرطوب و یک پاک کننده ملایم و یا ترکیب سرکه و آب برای تمیز کردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی استفاده نمایید. حتما در پایان با یک پارچه تمیز دیگر داخل سبد را خشک کنید و در انتها درب ماشین را باز بگذارید تا جریان هوا بهبود یابد.

رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

برای رفع بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی باید حتما مسیر تخلیه فاضلاب لباسشویی خود را برای هر گونه گرفتگی، انسداد و پاره شدن شلنگ تخلیه بررسی کنید و حتما از سیفون برای از بین بردن این بوی بد استفاده نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها