کاچی، دسری است که در سنت ما عموما برای زنانی پخته می‌شود که به تازگی زایمان کرده‌اند. اما این دسر می‌تواند برای همه جذاب باشد.
کد خبر: ۱۲۷۶۵۷۶

به گزارش جام جم آنلاین، طرز تهیه کاچی را در ادامه بخوانید.

مواد لازم:

آرد گندم: ۱ پیمانه
کره: ۲۰۰ گرم
آب: ۳ پیمانه
گلاب: نصف پیمانه
زعفران: ۱ قاشق چای خوری
خلال بادام: ۱ قاشق غذا خوری
خلال پسته: ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ابتدا برای تهیه کاچی یک قابلمه را انتخاب کنید و آب در آن بریزید، سپس بر روی حرارت ملایم بگذارید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا شکر آب شود و محلولی غلیظ به‌دست آید سپس آن را از روی اجاق گاز بردارید و گلاب به آن اضافه کنید. به دو نکته در اینجا توجه کنید، یکی اینکه وقتی گلاب را اضافه کنید که قابلمه روی حرارت نباشد تا عطر گلاب نپرد و دومی اینکه غلظت مایع شما باید به اندازه غلظت شهد مربا باشد.

۲. در مرحله بعدی در قابلمه‌ای آرد را بریزید و سپس کره را به آن اضافه کنید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا خام بودن آرد از بین برود و رنگ آن کمی به قهوه ای سوخته متمایل شود.

۳. در گام بعدی شیره‌ای را که در مرحله اول درست کردید را به ظرف آرد اضافه کنید و آن را حدود ۱۵ دقیقه به طور مرتب و با دقت و سریع هم بزنید، تا آرد حالت گوله گوله به خود نگیرد. سپس خلال‌های پسته و بادام را که از قبل تهیه کرده‌اید را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

۴. در مرحله آخر بر روی در قابلمه یک دم کنی قرار دهید و قابلمه را بر روی شعله پخش‌کن با حرارت پایین به مدت زمان حدود ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کاچی کاملاً جا بیفتد و پخته شود. پس از آماده شدن کاچی آن را در یک کاسه کوچک بکشید و با کمی خلال پسته و پودر دارچین تزیین کنید.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها