گاهی وجود حشراتی مثل مورچه در داخل خانه به قدری آزاردهنده است که سبب سلب آسایش افراد ساکن در آن خانه می شود. البته تعداد زیادی راه مبارزه با مورچه وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۷۶۴۷۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بیتوته، مورچه ها اگر چه به ظاهر، حشرات بی آزاری به نظر می آیند، ولی هنگامی که در گوشه ای از خانه لانه کنند، با دردسرهای بسیاری مواجه می شوید.

 

علت وجود مورچه بالدار در خانه

باید بدانید دیدن مورچه های بال دار نشانه ورود آنها به خانه شما نیست. یادتان باشد مورچه ها برای جفت گیری و آغاز کلنی های جدید خانه خود را ترک می کنند. نیمی از آنها پس از جفتگیری میمیرند. همچنین تمام ملکه های بال دار نمی توانند کلنی خود را داشته باشند. این کار دشوار بوده و موقعیت، ژنتیک، عدم وجود شکارچی، آب و هوا و کمی شانس، در آن نقش دارد.

 

بنابراین اگر در داخل خانه ازدحام مورچه های بال دار را دیدید به این معناست که کلنی مورچه ها در داخل دیوارها یا نزدیکی خانه تان زندگی می کنند. در این صورت سریعا با یک متخصص پاکسازی مورچه تماس بگیرید.

 

اسپری مورچه کش خانگی برای مقابله با مورچه بسازید! سم ها بزرگترین دشمن مورچه ها است.

اگر فکر می‌کنید که سرکه فقط برای تمیزکاری کاربرد دارد، اشتباه می‌کنید یکی دیگر از جاهای که سرکه می‌تواند به کمک شما بیاید، برای از بین بردن مورچه است. اگر دوست ندارید که مورچه ها را کاملا از بین ببرید و فقط می‌خواهید که آن ها را از محل زندگیتان دور کنید، سرکه بهترین راه حل است. کمی آب و سرکه را به نسبت یک به یک با هم مخلوط کنید و دورن یک بطری اسپری بریزید. سپس در محل عبور مورچه ها اسپری کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید. این راه حل برای از بین بردن مورچه بالدار خانگی و پشه ها بسیار جواب می‌دهد.

 

یک وسیله الکترونیکی مخصوص کشتن حشرات (zapper) بخرید.

یک zapper در برابر انواع مختلف حشرات بالدار به خوبی کار می کند و مورچه های بالدار نیز از این قاعده مستثنی نیستد. zapper را در محلی که معمولاً مورچه های بالدار را در آن رفت و آمد دارند آویزان کنید و منتظر باشید تا دستگاه عمل کند.

 

هنگام آویزان کردن zapperها، معمولا آنها را در مناطق باز قرار دهید که حشرات به راحتی پرواز کنند. همچنین مهم است که آنها را دور از دسترس حیوانات خانگی یا کودکان قرار دهید. در حالی که برق تولید شده توسط دستگاه zapper معمولاً به اندازه کافی برای ایجاد صدمات شدید به حیوانات خانگی بزرگتر، مانند سگ و گربه یا برای بیشتر کودکان نیست، اما شوک تولید شده ممکن است خطرناک باشد.

دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید تا از استفاده از zapper ها به روشی خطرناک جلوگیری کنید.

 

حذف منابع آب و غذا اولین گام در از بین بردن مورچه های خیلی ریز در خانه شما است.

غذا و خرده‌ نان های ریخته شده را از کف، کابینت ها، انباری‌ها به گوشه‌ها و در امتداد پایه‌های چوبی ببرید و پاک کنید.

بطور منظم جارو و تی بکشید.

 

سم مورچه,مبارزه با مورچه

مبارزه با مورچه

 

ایوان ها و محیط خانه را تمیز کنید و آشغال ‌های روی هم ریخته را پاک کنید.

با پر کردن و درزگیری شکاف ها و درزها از ورود مورچه ‌ها به خانه جلوگیری کنید. با مرمت خوب توری سیمی و اطمینان از آب بندی خوب پنجره‌ ها و درب ها بدون وجود هر گونه درزی.

بررسی و آب بندی درزهای سیم ها، کابل ‌های برق، لوله ها و مکان ‌هایی که امکان ورود دارند.

تعمیر نشتی های داخل و بیرون خانه و رفع منابع آبی که به بیرون خانه می ‌ریزند.

 

بنابراین، توصیه می‌شود از دانه‌های طعمه استفاده شود، این به این دلیل است که اغلب مورچه ‌های کلنی از جمله ملکه هرگز لانه را ترک نمی کنند. آنها  غذای آورده شده توسط مورچه های کارگر را تغذیه می کنند.

 

ابتدا، ممکن است بنظر آید که دانه‌های طعمه راه بسیار کندی برای خلاص شدن از دست مورچه‌ها است، اما اثر طولانی مدت بیشتری روی مورچه‌ها دارد.

 

طعمه‌ها نسبتا برای استفاده ساده هستند، اما از آنجا که مورچه‌های مختلف الویت‌های مختلف غذایی دارند، لازم است  گونه‌های مورچه‌ هایی که باعث مشکل می‌شوند را بشناسیم. همچنین ممکن است شما یک فرد مطلع و حرفه‌ای را به کار گیرید.

 

طعمه های مورچه بصورت ژل یا خمیر لوله‌ای، گرانول (دانه بندی) و ظروف پوشیده دردسترس هستند. ظروف پوشیده برای بچه و  حیوانات خانگی  و استفاده در خانه ایمن‌تر هستند. اما اگر قرص‌ها و ژل‌های باز را استفاده می‌کنید از دستورالعمل‌های آنها پیروی کنید تا در جایی قرار گیرند که دور از دسترس بچه‌ها و حیوانات خانگی یا دیگر حیوانات مورد نظر باشند

 

دشمن مورچه ها,از بین بردن مورچه های خیلی ریز

مورچه از چی بدش میاد

 

فراری دادن مورچه با پودر دارچین 

مطالعات نشان داده دارچین مورچه ها را از بین میبرد پودر دارچین رادر چهارچوب پنجره در زیرکابینت بریزیدهمچنین می توانید باچوب دارچین وپودر محل مورچه ها را پیداکنید.

 

مورچه ها را با نوار چسب به دام بیندازید

در اطراف منابع غذایی یک نوار چسب قرار دهید. وقتی مورچه ها روی نوار فرود می آیند، گیر می کنند و نمی توانند از آنجا دور شوند.

 

برای اینکه این امر مؤثر واقع شود، باید قسمت چسبنده نوار را به سمت بالا قرار داده و آن را تا حد ممکن نزدیک به منبع غذایی قرار دهید. اگر مستقیماً در کنار منبع غذا نباشد، مورچه های بالدار کمتر روی نوار فرود می آیند.

 

از آنجا که مورچه ها در پرواز به جای خزیدن پرواز می کنند، این روش همیشه مؤثر نیست. از این گذشته، شما نمی توانید تضمین کنید که مورچه های بالدار روی نوار فرود می آیند، زیرا از نظر فنی احتمال این وجود دارد که بتوانند به اطراف آن پرواز کنند. با این وجود، به عنوان یک گزینه غیر سمی و ارزان، ممکن است هنوز هم ارزش امتحان کردن داشته باشد.

 

پاشیدن فلفل سیاه و قرمز برای فراری دادن مورچه های خانگی

فلفل قرمز و سیاه مثل دارچین مورچه ها را از بین می برند فلفل هارادرمسیر مورچه ها بپاشید محققان بر این باورند فلفل قرمز موثرتر ازفلفل سیاه در کشتن مورچه ها است اما مراقب باشید وقتی از فلفل استفاده میکنید نفس نکشید.

 

● هشدار

در صورتی که از بین روش های مبارزه با حشرات خانگی، استفاده از سم مورچه را انتخاب کرده اید، مراقب بچه های کوچک باشید. به این معنا که مکان هایی را سم پاشی کنید که دور از دسترس بچه ها باشند.

 

در ضمن از آنجا که برخی از سم ها امکان ترکیب با آب را دارند، شما می توانید از محلول همان سم به جای پودر آن، برای سم پاشی استفاده کنید. به این ترتیب کاربرد آنها مشکلات کمتری را نسبت به پودرها خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها