تب یکی از علائم ابتلا به بیماری کروناست و در صورت مشاهده تب در کنار دیگر علائم بیماری کرونا از قبیل سرفه، بدن درد، گلو درد و اسهال حتما به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنید.
کد خبر: ۱۲۷۵۷۷۴

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان،  اما در برخی مواقع تب بیانگر بیماری کرونا نیست، به همین خاطر لازم است بدانیم که چه دمایی از بدن را باید نشانه تب کرونایی بدانیم.

برای اندازه گیری تب به وسیله ترمومتر یا دماسنج روش‌های مختلفی وجود دارد.

تب سنج نواری یا پلاستیکی: دماسنج را ۶۰ ثانیه روی پیشانی قرار دهید و از روی تغییر خطوط و رنگ آن‌ها درجه حرارت را بخوانید. این تب سنج کاربرد آسانی دارد، ولی دقت آن به اندازه سایر دماسنج‌ها نیست.

تب سنج دیجیتال گوشی: نوک دماسنج را درون کانال گوش قرار دهید. نتیجه اندازه گیری ظرف یک ثانیه به دست می‌آید.

دماسنج لمسی: این دماسنج‌ها را می‌توان در مقعد، زیر زبان، زیر بغل یا گوش قرار داد و تب را سنجید، دماسنج زیر زبانی را ابتدا تکان و بعد زیر زبان قرار دهید و بعد از سه دقیقه بالاترین میزان جیوه دمای بدن شماست. قراردادن دماسنج داخل مقعد برای کودکان سه ماهه تا سه ساله که توانایی نگهداشتن چیزی را در دهانشان ندارند روش مناسبی است .

اما سوال بسیاری از افراد این است که بعد از اندازه گیری دمای بدن چه درجه‌ای را تب بدانیم و در مورد این مسئله دو نکته حائز اهمیت است.

اول اینکه دمای بدن انسان در طول روز متغیر است یعنی ممکن است شما در اول صبح دمای بدنتان ۳۷ درجه باشد و بعدازظهر که فرد احساس گرما می‌کند دمای بدن تان نیم درجه افزایش یابد. نکته بعدی این است که دمای طبیعی بدن انسان معمولاً بین ۳۶ درجه تا ۳۷ متغیر است.

بنابراین اگر در صبح دمای بدن شما بالای ۳۷ و به هنگام غروب دمای بدنتان ۳۸/۵ درجه باشد، شما تب دارید به عبارت دیگر هر گاه دمای بدن شما بالای ۳۸ درجه بود این امر بیانگر این است که شما تب دارید.

لازم است بدانید که داشتن تب به تنهایی نشانه ابتلا به بیماری کرونا نیست. در کنار تب باید سایر علائم مانند سرفه، بدن درد، گلو درد و اسهال را داشته باشید.

راه های کاهش تب

برای درمان تب کرونایی و یا غیر کرونایی بهتر است از این روش‌ها استفاده کنید:

- فرد در اتاقی قرار گیرد که دمای آن اتاق پایین باشد.

- برای کاهش تب، باید لباس بیمار را در محیط خانه کم کنید.

- مایعات به خصوص آب بنوشید.

- برای خنک کردن صورت، دست و گردن از یک پارچه خنک استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها