یوتیوب از حذف ۱۱.۴ میلیون ویدیو در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ (آوریل تا ژوئن) خبر داد که بیشتر آنها (۱۰.۸۴ میلیون) توسط هوش مصنوعی گزارش شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۷۴۷۲۸

به گزارش جام جم انلاین به نقل از دیجیاتو ،یوتیوب می‌گوید به دلیل دنیاگیری ویروس کرونا تعداد کارمندان این شرکت که ویدیوها را برای پیروی از قوانین بررسی می‌کنند، کاهش قابل توجهی پیدا کرده است. به همین دلیل این سایت مجبور شده تا برای مدیریت ویدیوها از هوش مصنوعی استفاده کند که به سختگیری بیشتر و حذف بیش از دو برابر ویدیوی بیشتر نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ (ژانویه تا مارس) منجر شده است.


ویدیوهای حذف شده در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ بر اساس کشور یا منطقه. یوتیوب می‌گوید استفاده از VPN و ابزارهای تغییر موقعیت جغرافیایی روی این آمار تأثیر می‌گذارد.

به گفته یوتیوب استفاده از هوش مصنوعی، حذف محتواهای مشکوک به افراطی گری و کودک آزاری را بیش از ۳ برابر افزایش داده است. علاوه بر این ویدیوهایی که مخاطب را به مبارزه می‌طلبند (Dare)، ویدیوهای چالش و دیگر محتواهایی که مشکوک به آسیب رساندن به مخاطبین کم سن و سال بوده‌اند، از این پلتفرم حدف شده‌اند.

از ۱۱.۴ میلیون ویدیوی حذف شده، ۳.۸ میلیون ویدیو به دلیل احتمال آسیب به کودکان، ۳.۲ میلیون به دلیل اسپم یا کلاهبرداری، ۱.۷ میلیون به دلیل برهنگی یا محتوای جنسی، ۱.۲ میلیون به خاطر خشونت و ۹۰۰ هزار ویدیو به دلیل ترویج خشونت از یوتیوب حذف شده‌اند.

۳۸۲ هزار ویدیو توسط کاربران، ۱۶۷ هزار ویدیو توسط گزارش دهندگان معتمد (Trusted Flagger)، ۲ هزار و ۲۲۰ ویدیو توسط سازمان‌های غیرانتفاعی یا NGO‌ها و ۲۵ ویدیو نیز توسط دولت‌ها برای حذف به یوتیوب گزارش شده‌اند. یوتیوب همچنین از حذف ۱.۹ میلیون کانال و بیش از ۲ میلیارد کامنت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها