اخترشناسان برای نخستین بار با استفاده از یک فرآیند مبتنی بر یادگیری ماشین وجود ۵۰ سیاره خارج از منظومه شمسی را تایید کردند.
کد خبر: ۱۲۷۴۶۳۷

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اخترشناسان برای نخستین بار از یک فرآیند مبتنی بر یادگیری ماشین استفاده کردند تا نمونه‌ای از سیارات را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

این فرآیند قرار است تعیین کند که کدام یک از سیارات واقعی هستند و کدام یک مثبت کاذب هستند و سپس احتمال واقعی بودن یک سیاره را محاسبه کنند.

دانشمندان دانشگاه وارویگ و انستیتو آلن ترنینگ با یادگیری ماشین که شکلی از هوش مصنوعی است، وجود ۵۰ سیاره خارج از منظومه شمسی را تایید کردند.

سیارات تأیید شده شامل سیارات گازی شکل به اندازه نپتون تا سیاراتی کوچکتر به اندازه زمین می‌شوند. این الگوریتم مبتنی بر یادگیری ماشینی می‌تواند سیارات واقعی را از جعلی‌ها جدا کند و در نمونه‌های بزرگ هزاران سیاره‌ای که توسط تلسکوپ کپلر و تس ناسا کشف شده‌اند را تأیید یا رد کند.

دیوید آرمسترانگ، محقق این پژوهش از دانشکده فیزیک دانشگاه واریک گفت: الگوریتمی که ما ایجاد کرده‌ایم به ما امکان داد تا ۵۰ سیاره فراخورشیدی را شناسایی کنیم؛ ضمن اینکه تا به حال هیچ کس از تکنیک هوش مصنوعی برای تایید وجود سیارات استفاده نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها