موتور جست‌و‌جوی گوگل و سرویس گوگل لنز قرار است میزبان قابلیت‌های جدیدی شوند تا دانش‌آموزانی که در خانه قرنطینه شده‌اند بتوانند بهتر درس‌ها را یاد بگیرند و تکالیف‌شان را انجام دهند.
کد خبر: ۱۲۷۳۶۳۲

گوگل به‌تازگی ابزارهای یادگیری دیجیتالی جدیدی را معرفی کرده است تا به دانش‌آموزانی که به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا مجبور به خانه‌نشینی شده‌اند، برای یادگیری کمک کند. این ابزارها در راستای کمک به کودکان برای انجام تکالیف قدم برمی‌دارند و والدین می‌توانند ازطریق همین ابزارها روی انجام تکالیف فرزندشان نظارت کنند و آن‌ها را در فضای آنلاین، ایمن نگه دارند.

جنیفر هالند، مدیر برنامه و آموزش گوگل، در بیانیه‌ی جدید شرکت می‌گوید: «از پاییز امسال، هرگاه دانش‌آموزان به‌منظور کمک‌گرفتن برای انجام تکالیف به موتور جست‌و‌جوی گوگل مراجعه کنند، موتور جست‌و‌جو به‌صورت خودکار آن‌ها را به جواب صحیح احتمالی هدایت می‌کند و آموزش قدم‌به‌قدم برای حل معادله‌های ریاضی پیچیده ارائه می‌دهد. موتور جست‌وجو همچنین خواهد توانست درباره‌‌ی برخی مفاهیم اساسی علم ریاضی نظیر قضیه‌ی فیثاغورس، جزئیات دقیق ارائه دهد. این قابلیت‌ها به درک بهتر مفاهیم ریاضی و فهمیدن موضوعات اصلی کمک خواهند کرد».

کودکان به‌زودی خواهند توانست ازطریق اپلیکیشن گوگل لنز (Google Lens) از یک مسئله‌ یا معادله‌ی ریاضی عکس بگیرند و به راهنمای قدم‌به‌قدم برای حل کردنش دست پیدا کنند. گوگل لنز جزئیات هر یک از مراحل را با دقت زیاد توضیح می‌دهد تا کودک بهتر بفهمد که فرآیند حل کردن مسئله به‌چه‌صورت انجام می‌گیرد. قابلیت موردبحث گوگل لنز به‌لطف اپلیکیشن Socratic که در حوزه‌ی یادگیری فعالیت می‌کند، به این سرویس اضافه شده است. گوگل در ماه اوت سال گذشته (مرداد و شهریور ۱۳۹۸) Socratic را به‌تصاحب خود درآورده بود. نکته‌ی عجیب این است که گوگل تاکنون به‌طور دقیق نگفته قابلیت موردبحث در چه تاریخی به گوگل لنز اضافه می‌شود.

افزون‌بر فیلتر جدید گوگل لنز، اهالی مانتین‌ویو محتوای سه‌بعدی مربوط‌به بیش از ۱۰۰ مفهوم رشته‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) را در حوزه‌ی زیست‌شناسی، شیمی و موارد دیگر به موتور جست‌و‌جوی خود اضافه کرده‌اند. دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های مبتنی‌بر iOS و اندروید که با ARCore سازگاری دارند، به محتوای سه‌بعدی حوزه‌ی STEM دسترسی پیدا کنند تا آن‌ها را بهتر بفهمند.

بیانیه‌ی جدید گوگل همچنین شامل برخی جزئيات درباره‌ی دیگر ابزارهای یادگیری است که امروزه این شرکت ارائه می‌دهد. Read Along که در ابتدا در هند با نام Bolo در دسترس قرار گرفت می‌تواند اشتیاق کودکان را برای خواندن، افزایش دهد. به‌لطف ابزاری دیگر، والدین می‌توانند به‌شکلی دقیق روی فرآیند یادگیری کودک‌شان در خانه، نظارت کنند. والدین همچنین می‌توانند از قابلیت Family Bell گوگل در اسپیکرها و نمایشگرهای هوشمند استفاده کنند تا به‌صورت خودکار، هنگامی که زمان آغاز کلاس درس یا پایان آن فرا می‌رسد، صدای زنگ به‌عنوان یادآور به‌صدا دربیاید. زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها