ارزش سهام شرکت اپل با ادامه روند صعودی اخیر، روز دوشنبه افزایش یافت و ارزش سرمایه بازار این شرکت به مرز تاریخی دو تریلیون دلار نزدیک شد.
کد خبر: ۱۲۷۳۴۷۸

ارزش سهام اپل پیش از آغاز معاملات ۱.۵ درصد افزایش یافت و تقریبا در مقایسه با رکورد پایینی که در مارس داشت، دو برابر شده است. عمده صعود سهام سازنده آیفون پس از انتشار نتایج مالی سه ماهه دوم صورت گرفت که بسیار قویتر از حد انتظار بود. شرکت آمریکایی اپل درآمد ۵۹.۷ میلیارد دلار را برای سه ماهه منتهی به ۲۷ ژوئن سال ۲۰۲۰ گزارش کرد که بسیار فراتر از پیش بینی وال استریت بود و در همه محصولاتش از جمله آیفون رشد فروش نشان داد.

بر مبنای آخرین قیمت نهایی، روند صعودی اخیر سهام اپل ارزش بازار این شرکت را به ۱.۹ تریلیون دلار رسانده است و اگر این شرکت بیش از پنج درصد دیگر صعود کند، از مرز دو تریلیون دلار عبور خواهد کرد.

روند صعودی سهام اپل، این شرکت را به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل کرده است و آرامکوی سعودی را که پیش از این صدرنشین بود، به زیرکشاند. اپل اکنون ارزش بالاتری نسبت به مایکروسافت و آمازون دارد که در بازار سهام آمریکا در رتبه دوم و سوم قرار دارند و سرمایه بازار هر دو شرکت حدود ۱.۶ تریلیون دلار است. ارزش سهام اپل معادل حدود ۸۵ درصد از مجموع سرمایه بازار کل شاخص راسل ۲۰۰۰ است.

این سرمایه بازار عظیم به سازنده آیفون نفوذ بزرگی روی مجموع بازار سهام داده است و این شرکت ۶.۵ درصد در اس اند پی ۵۰۰ وزن دارد. همچنین مجموع وزن اپل و مایکروسافت به عنوان دو شرکت بزرگ در این شاخص، به بالاترین میزان در چند دهه اخیر رسیده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال برخی از تحلیلگران نسبت به صعود اخیر ارزش سهام اپل محتاطانه برخورد کرده اند. بانک امریکا مریل لینچ هفته گذشته اعلام کرد اگرچه دلیل زیادی برای عملکرد درخشان اپل وجود دارد اما این روند در آینده نزدیک احتمالا پایدار نیست./ایسنا
روسیه گوگل را جریمه کرد
روسیه گوگل را جریمه کرد
دادگاهی در مسکو گوگل را به دلیل فیلتر نکردن محتوای ممنوع در روسیه ۱.۵ میلیون روبل معادل بیش از ۲۰ هزار دلار جریمه کرد.

طبق قانون روسیه، موتورهای جست و جو ملزم هستند لینکهای مربوط به صفحات اینترنتی که حاوی اطلاعات ممنوع هستند را از نتایج جست و جو حذف کنند.

برای سومین بار است که گوگل در روسیه بر سر این موضوع جریمه می شود. این شرکت پیش از این در ژوییه سال ۲۰۱۹ به میزان ۷۰۰ هزار روبل و در دسامبر سال ۲۰۱۸ به میزان ۵۰۰ هزار روبل جریمه شده بود.

در این بین، رویترز در خبر جداگانه دیگری گزارش کرد دانمارک که از سانسور محتوای دانمارکی مربوط به یک اختلاف درباره کپی رایت توسط گوگل به خشم آمده، اعلام کرد به دنبال گفت و گو با شرکت آلفابت در این خصوص است.

گوگل اوایل اوت تمامی آهنگهای هنرمندان دانمارکی را در نسخه دانمارکی پلتفرم پخش ویدیوی یوتیوب پس از این که مذاکرات در خصوص کپی رایت با سازمان صادرکننده مجوز موسیقی کدا به نتیجه نرسید، حذف کرد.

جوی موگنسن، وزیر فرهنگ دانمارک در بیانیه ای اظهار کرد این چالش عظیمی برای نشر موسیقی دانمارک است که پلتفرمی مانند یوتیوب گوگل عناوین دانمارکی را به دلیل اختلافات کپی رایت حذف می کند. گوگل باید مشخص کند که هنرمندان چقدر پول گرفته اند و این شرکت فناوری چه اقداماتی برای تضمین حقوق آنها انجام می دهد. به همین منظور وزیر فرهنگ دانمارک گوگل را به دیداری با حضور نمایندگان همه احزاب این کشور به منظور گفت و گو درباره نقشش در بازار دانمارک دعوت خواهد کرد./ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها