پیام رسان واتساپ قابلیت جدیدی را اضافه کرده که به کاربرانش اجازه می دهد به صحت سنجی پیامهای فوروارد شده به آنها بپردازند.
کد خبر: ۱۲۷۳۰۵۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس پستی که در وبلاگ شرکت واتساپ منتشر شده است، یک ذره بین شیشه ای در کنار پیامهایی که به پنج نفر یا بیشتر فوروارد شده اند، ظاهر خواهد شد. کاربران می توانند روی این آیکون کلیک کرده و به جست و جوی نتایج اخباری که اطلاعات بیشتری درباره موضوع مورد بحث در پیام فراهم می کنند، هدایت شوند.
 
طبق اطلاعات وبلاگ واتساپ، کاربران می توانند پیام را مستقیما در مرورگر وب خود بارگزاری کنند تا منابع دیگر را به راحتی برای یافتن اطلاعات جست و جو کنند و واتساپ خود پیام را نمی بیند.
این قابلیت که "جست و جوی وب" نام دارد برای کاربران در آمریکا، انگلیس، برزیل و سایر نقاط عرضه شده است.
 
واتساپ یکی از شرکتهای شبکه اجتماعی است که در پلتفرم خود به مبارزه با انتشار اطلاعات گمراه کننده پرداخته و قابلیت جدید، در راستای همین تلاشها عرضه شده است.
 
واتساپ اوایل آوریل در واکنش به افزایش اطلاعات نادرست و فرضیه های توطئه در خصوص بیماری کووید ۱۹، هر بار فوروارد پیام را به پنج نفر محدود کرد. سخنگوی این شرکت در اواخر آوریل اظهار کرد که واتساپ شاهد کاهش ۷۰ درصدی شمار پیامهای فورواردی به کاربران بوده است.
 
یک نماد کمان دو تایی هم در کنار پیامهای فورواردی ظاهر خواهد شد که کاربر نگارنده آن را نمی شناسد.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، واتساپ پیامها را نمی بیند اما ارسال انبوه پیامها یکی از راههای ساده شناسایی انتشار اطلاعات نادرست به شمار می رود.
 
فیس بوک اوایل سال ۲۰۱۴ واتساپ را به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها