متخصص تغذیه در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

راهکارهای موثر برای رسیدن به لاغری بعد از دوران بارداری

یکی از بزرگ ترین مشکلات افرادی که دوران بارداری خود را پشت سر می گذارند رسیدن به وزن ایده آل پیش از دوران بارداری است.
کد خبر: ۱۲۷۱۱۲۸

به گزارش جام جم آنلاین ، بسیاری از زنانی که تازه مادر شده اند در کنار تمامی مسئولیت های مربوط به فرزند دغدغه رسیدن به وزن ایده آل را هم دارند. اما چگونه می توانند این کار را انجام بدهند.

مریم خسروانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اینباره به جام جم آنلاین گفت: نکته ای که باید بسیار به آن توجه کرد این است که یک خانم تازه زایمان کرده نباید برای رسیدن به وزن پیش از بارداری خود را به شدت تحت فشار قرار بدهد. این اضافه وزن طی مدت زمانی 9 ماهه حاصل شده است و حالا رهایی از آن به همین اندازه زمان می برد پس هرگز به روش هایی زودهنگام و سریع فکر نکنید چون وجود ندارند و اگر هم ادعایی در اینباره وجود دارد به ضرر سلامتی آنهاست.

خسروانی عنوان کرد: یک اجماع نظر دیگر درباره کاهش وزن بعد از بارداری وجود دارد و آن هم این است که یک خانمی که تازه زایمان کرده نباید برای کم کردن بیش از دو کیلوگرم در ماه تلاش کند. بدن او نباید فشار زیادی را تحمل کند.

این متخصص تغذیه افزود: یک خانم چه از طریق طبیعی زایمان کرده باشد و چه سزارین بالاخره نیاز به ترمیم در بخش هایی از بدن خود دارد. اگر یک فرد بکوشد تا از طریق کم غذا خوردن وزن خود را کم کند این کار باعث می شود تا تاخیر زیادی در ترمیم بدن او به وجود بیاید و این را هم باید مد نظر داشت که بسیاری از مادران حساسیت زیادی بر روی شیردهی کودک خود دارند و رژیم های عجولانه لاغری منجر به اختلال در شیردهی می شود.

وی با تاکید بر اینکه با رژیم غذایی لاغری باید ورزش هم انجام شود اذعان داشت: در این دوران مصرف مکمل های روزانه مولتی ویتامین و موادمعدنی بسیار ضروری است و به هیچ عنوان نباید تحت عنوان رژیم غذایی از لیست وعده های روزانه حذف شوند. روزانه هزار و 600 کالری باید به بدن مادر برسد.

این متخصص رژیم درمانی تاکید کرد: در رژیم غذایی مادرانی که اصرار به کاهش وزن دارند باید انواع مولتی ویتامین، مواد معدنی، لبنیات میوه ها و سبزیجات تازه، غلات پوست نگرفته، نان های سبوس دار در برنامه غذایی آنها گنجانده شود. در طرف دیگر برای کاهش وزن باید مصرف مواد پرچرب و شیرین، انواع فست فود، گوشت های پرچرب، غذاهای مضر و سرخ کرده، شیرینی جات به خصوص آنهایی که حاوی قند صنعتی هستند و ... باید از برنامه غذایی افراد حذف شود.

این متخصص تغذیه بیان داشت: ماهی، تخم مرغ، مرغ، لبنیات، گوشت، نخود فرنگی و آجیل نیز باید در برنامه غذایی گنجانده شوند چرا که ارزش غذایی زیادی دارند. ویتامین سی، آهن، کلسیم، فیبر و نوشیدنی های طبیعی هم صد در صد در برنامه غذایی حضور داشته باشند.

وی در پایان گفت: خانم های تازه زایمان کرده باید بسیار مراقب باشند تا تغذیه آنها به گونه ای نباشد که دچار نفخ شوند. هیچ به اندازه سلامتی ارزش ندارد و صرفا حساسیت بیش از اندازه بر روی بدن و یا نظرات بی منطق دیگران نباید منجر به تصمیم گیری در رابطه با اتخاذ رژیم هایی لاغری که عجولانه و غیرمنطقی هستند و برای سلامتی ضرر دارند شوند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها