با توجه به همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و اعمال قرنطینه، رو آوردن به دورکاری و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها فعالیت فیزیکی روزانه افراد کاهش یافته که می‌تواند منجر به اضافه وزن و برخی دیگر از مشکلات سلامتی برای افراد شود.
با توجه به همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و اعمال قرنطینه، رو آوردن به دورکاری و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها فعالیت فیزیکی روزانه افراد کاهش یافته که می‌تواند منجر به اضافه وزن و برخی دیگر از مشکلات سلامتی برای افراد شود.
کد خبر: ۱۲۶۸۲۳۹

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، اگر چه شرایط قرنطینه و دورکاری ممکن است برای برخی افراد مشکلاتی مانند کاهش فعالیت و اضافه وزن را به همراه داشته باشد اما در عین حال می‌تواند به فرصتی مناسب برای انجام تمرین‌های ورزشی در خانه و هم‌چنین رو آوردن به یک رژیم غذایی سالم باشد.

در ادامه ۱۰ ماده غذایی که متخصصان تغذیه برای کاهش وزن در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین نیازهای بدن توصیه می‌کنند به نقل از «ژورنال سنتینل» آورده شده است:

۱) انواع لوبیا: لوبیاهای خشک از جمله لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و لوبیا سفید بسیار مفید و مقوی بوده و مقدار کمی از آن‌ها به دلیل فیبر بالا شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می‌دارد.

۲) روغن‌های زیتون و آووکادو : این روغن‌ها طبیعی بوده و توصیه می‌شود به جای روغن‌های جامد از این روغن‌های گیاهی استفاده شود. روغن آووکادو می‌تواند علاوه بر حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل به کاهش فشار خون نیز کمک کند.

۳) ساندویچ تخم مرغ : ساندویچ‌های کم کربوهیدرات مانند ساندویج تخم مرغ یا سبزیجات نیز علاوه بر مقوی بودن کالری کمتری نسبت به بسیاری از انواع دیگر ساندویچ دارند.

۴) انواع سبزیجات تازه: سبزیجات تازه و رنگارنگ مانند بادمجان، اسفناج، نخود فرنگی، خیار و فلفل دلمه‌ای نیز گزینه‌های خوبی برای کاهش وزن همراه با تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شوند. به جای هله و هوله‌های مضر و چیپس می‌توانید از برش‌های نازک ورقه‌ای سبزیجات به عنوان میان وعده‌ای مفید استفاده کنید. کلم بروکسل نیز گزینه مناسبی برای کاهش وزن است.

۵) سوپ‌های کم کالری: سوپ‌های کم کالری مانند سوپ‌های سبزیجات حاوی لیمو و کلم بروکلی بسیار مقوی بوده و می‌توان آن‌ها را به صورت گرم یا سرد مصرف کرد.

۶) کدو سبز: کدو سبز را به صورت رشته‌ای رنده کرده و به جای اسپاگتی یا نودل مصرف کنید. می‌توانید کمی آویشن نیز به آن اضافه کنید.

۷) میوه‌های فصلی: در هر فصل میوه‌های همان فصل بهترین گزینه برای داشتن میان وعده‌هایی سالم هستند. در تابستان میوه‌هایی مانند توت فرنگی، زغال اخته و هلو گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند.

۸) جایگزین‌های گیاهی گوشت: می‌توان از سویا به عنوان پروتئین مفید گیاهی استفاده کرد. هم‌چنین سوسیس‌ها و کالباس‌های گیاهی در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا می‌شوند که جایگزین‌های بهتر و مفیدتری نسبت به انواع گوشتی خود هستند.

۹) آب‌میوه‌های کم کالری: آب‌میوه‌های طبیعی کم کالری گزینه‌های مناسبی برای میان وعده به شمار می‌روند. می‌توانید نوشیدنی‌های سبز سالمی با استفاده از آب کرفس، خیار، سیب و لیمو تهیه کنید. در مصرف دیگر آب‌میوه‌ها احتیاط کنید، چرا که این نوشیدنی‌ها حاوی مقادیر بالایی از قندها هستند.

۱۰) آب آشامیدنی: فراموش نکنید که آب همیشه بهترین گزینه برای حفظ سلامت، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن به کمک کنترل اشتها است. در طول روز حتما مقادیر کافی آب (حدود هشت لیوان) بنوشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها