یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: تخمه‌ها در برابر عوامل آزار رسان محیطی و ویروس‌ها، برای تقویت سیستم خونساز بدن می‌توانند موثر عمل کنند.
کد خبر: ۱۲۴۲۸۹۰
مصرف کدام تخمه‌ها برای بدن مفید است؟

به گزارش جام جم آنلاین، محمدباقر مینایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مردم درشب‌های طولانی زمستان و مهمانی‌های خود می‌توانند از تخمه‌هایی که برای بدن مفید است استفاده کنند، چون با این کار هم سرگرمی سالمی دارند و هم با مصرف آن‌ها سلامتی را به بدنشان هدیه می‌دهند.

وی ادامه داد: در بین تخمه‌های موجود در بازار که طرفداران زیادی هم دارند تخمه‌های خربزه، کدو، هندوانه، گرمک و طالبی از سایر تخمه‌هایی دیگر خواص بیشتری دارند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: تخمه خربزه بر روی تمام اعضای بدن تاثیر مثبت می‌گذارد که شکل گیری پلاسمای خون، تصفیه خون بدن از جمله فواید مصرف تخمه خربزه است.با مصرف کدام تخمه به اشتهای فرزندمان کمک می کنیم!

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: افراد با مصرف تخمه خربزه باعث تصفیه خون خود می شوند؛ پس زمانی که خون افراد تصفیه می‌شود غذایی که مصرف می‌کنند با جذب بهتر و تمام خواص مفید غذا را به بدن می‌رسد.

وی تصریح کرد: مصرف تخمه خربزه باعث کاهش غلظت خون، دفع سنگ کلیه و مدر (ادرار آور) است. همچنین این تخمه حاوی ویتامین A نیز است.

مینایی گفت: تخمه های بو داده خربزه طبیعت گرم دارد؛ همچنین افراد می‌توانند در فصل تابستان بعد از میل نمودن خربزه، تخم‌های داخل آن را جمع کنند و پس از شست‌وشو آن را خشک و در نهایت تفت دهند و از آن در مهمانی‌های خود استفاده کنند.

وی بیان کرد: والدین برای باز شدن اشتهای فرزندانشان می‌توانند از تخمه خربزه استفاده کنند و نگران این نباشند که این تخمه را با پوست می‌خورند، زیرا این تخمه هیچ گونه عوارضی ندارد و باعث نفخ شکم نمی‌شود؛ بلکه باعث هضم سریع غذا، باز شدن اشتها نیز می‌شود؛ بدون هیچ نگرانی تخمه خربزه را مصرف کنید.

مینایی توصیه کرد: افرادی که می‌خواهند این تخمه را استفاده کنند ابتدا حتما آن را تفت دهند.و سپس مصرف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها