عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی در کمبود داروهای درمان سکته قبلی و مغزی در بیمارستان‌ها را نداریم، گفت: ۲ درصد از افرادی که دچار سکته قلبی می‌شوند، همزمان گرفتار سکته مغزی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۶۴۲
عوامل ابتلا به سکته‌ های قلبی و مغزی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمدرضا قینی در حاشیه دومین کنگره تازه‌های آنژیوپلاستی اورژانس، اظهار داشت: بیماران سکته قلبی ممکن است گاهی مواقع همزمان دچار سکته مغزی شوند چرا که سکته‌های قلبی و مغزی هر دو از نظر مکانیزم یک بیماری بوده و نوعی تنگی رگ به شمار می‌روند.

وی ادامه داد:‌ افرادی که دچار سکته قلبی به دلیل مشکلاتی همچون دیابت،‌ فشارخون، استعمال دخانیات و ... می‌شوند، همین مسئله می‌تواند سبب سکته مغزی شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ۲ درصد از بیماران سکته قلبی همزمان درچار سکته مغزی می‌شوند‌، گفت: بیماران دچار سکته قلبی در حین درمان، رگ آنها باز می‌شود ممکن است این لخته از دیواره جدا و به سمت مغز حرکت کند و دچار سکته مغزی شوند؛ البته این مسئله از هر هزار مورد برای یک نفر حین درمان ایجاد می‌شود.

قینی گفت:‌ خوشبختانه در حال حاضر مشکلی برای داروی بیماران دچار سکته نداریم و همه انواع نوع تزریقی وخوراکی در اولویت وزارت بهداشت بوده وبیمارستان‌ها با کمبود مواجه نیستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشگیری و درمان اهمیت دارد، گفت: ابتلا به دیابت و فشار خون درمان نشده، مصرف زیاد نمک،‌ روغن و عدم تحرک احتمال ابتلا به سکته مغزی و قلبی را افزایش می‌دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: پس از وقوع سکته در هر دقیقه، دو میلیون سلول از بین می‌رود لذا درمان به موقع این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها