یک متخصص اورولوژی در خصوص تاثیر آلودگی بر روی دستگاه کلیوی و سیستم ادراری توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۴۴
وقتی آلودگی هوا کلیه‌هایتان را نابود می‌کند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا رزاقی‌ متخصص اورولوژی اظهار کرد: ذرات معلق در هوا که باعث آلودگی هوا در کلان شهرها می شوند به دلیل وجود مواد سمی مانند آزبست‌، سرب و حتی گوگرد باعث بروز بیماری‌های گوارشی، تنفسی و سیستم ادراری همچنین سبب شیوع بیماری‌های مثانه‌ای می‌شود.

وی ادامه داد: ذرات معلق و سمی موجود در هوا باعث ایجاد سرطان‌های کلیوی و حتی دستگاه ادراری مثانه می‌شود و آلودگی هوا به عنوان یک ریز فاکتور، عاملی برای ایجاد سرطان کلیه نیز محسوب می‌شود.

رزاقی‌ با اشاره به اینکه کارگران معدن که هوای آلوده و مسموم به سرب و آزبست‌ را ممکن است تنفس کنند، عنوان کرد: افرادی که در مجاورت دود سیگار قرار می‌گیرند، چهار برابر بیشتر از افرادی که دخانیات را مصرف کرده اند در معرض سرطان مثانه و حتی سرطان پروستات قرار دارند.

این متخصص اورولوژی در خصوص تاثیر آلودگی هوا بر دستگاه کلیوی تاکید کرد: عارضه نارسایی کلیه به صورت حاد مزمن به طور مستقیم در اثر آلودگی هوا و مواد سمی نیست.

وی یادآور شد: ذرات معلق بیشتر باعث ایجاد تغییراتی در دراز مدت بر روی ژن‌ها می‌شود و این مسئله سبب بروز سرطان‌های کلیوی و ایجاد مشکل در سیستم ادراری افراد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها