کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

یک سفارتخانه در قدس نباید باز باشد

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: پیروزی‌های مستمر جبهه مقاومت از یمن تا لبنان سبب شکست طرح امریکا در خصوص قدس شریف در سازمان ملل و شورای امنیت شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۵۱
انگلیس فهمید منافع غرب بازیچه جوان ناکارآمد سعودی قرار گرفته است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداو سیما، علی اکبر ولایتی در نشست خبری بررسی تحولات فلسطین تاکید کرد: فلسطین بدون تردید همچنان مساله نخست جهان اسلام است و تحولات اخیر نشان داد اهمیت این موضوع نه فقط برای جهان اسلام که برای کل دنیا بسیار بالاست.

وی گفت: در سالهای گذشته تلاشهای بسیاری شد تا این موضوع را تحت الشعاع مسائل دیگر قرار دهند و طرح برخی مسائل فرعی و تقویت تحرکاتی که به سازش میان رژیم صهیونیستی و بعضی سازشکاران منتهی شد این توهم را ایجاد کرد که موضوع فلسطین به مساله ای فرعی تبدیل و فراموش شده است اما رویداد اخیر در سازمان ملل متحد خلاف این موضوع را ثابت کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: این به رغم یاوه گویی و پررویی مقامات رژیم صهیونیستی است که انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف را اعلامیه بالفور دوم نامیده بودند و مخالفت منتشر کنندگان این بیانیه نشان داد که این نگاه مقامات رژیم اشغالگر قدس توهم است . حتی همراهان مرتجع این رژیم اشغالگر در منطقه نیز مجبور شدند در سازمان ملل متحد و اجلاس سازمان همکاری های اسلامی علیه صهیونیست ها رای دهند.

پیش بینی آینده فلسطین و قدس

ولایتی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص پیش بینی آینده فلسطین و قدس شریف گفت: رویداد اخیر در سازمان ملل متحد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطین و سبب دلگرمی مسلمانان است به نحوی که انگیزه مبارزان فلسطین قوی تر شد .

وی ابراز امیدواری کرد: اتحاد همه جانبه میان گروههای مبارز فلسطینی برای ادامه مبارزاتشان تقویت شود و با این دلگرمی و عکس العمل جدی و قوی دنیا در قبال زیاده خواهی ترامپ به زودی شاهد پیروزی های بیشتر در صحنه فلسطین خواهیم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره راهبرد امنیتی جدید آمریکا گفت: اینکه ترامپ در موسسه ریگان در این باره سخنرانی کرد اقدامی نمادین به مفهوم از سرگیری جنگ سرد است و مهمترین هدف از صدور این راهبرد احیای جبهه تقابل شرق و غرب و ایستادگی مقابل روسیه و چین و دشمن تراشی کاذب بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا مخالفت 128 کشور با طرح امریکا خودجوش بود؟ اظهار داشت: همه دنیا اعم از کشورهای شرقی و غربی نگران سیاست های غیرمدبرانه حاکمیت امریکا هستند؛ از اظهارات ترامپ گرفته تا اقدامات نماینده این کشور در سازمان ملل متحد سبب نگرانی جهان شده است.

ولایتی گفت: پیروزی های متوالی جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن غربی ها را نگران کرده است که سیاست تهاجمی و غیرسازنده آمریکایی ها سبب به مخاطره افتادن منافع غرب شود.

منافع غرب بازیچه جوانی ناکارآمد سعودی

وی تصریح کرد: به همین علت بود که وزیر خارجه انگلیس به حرکت درآمد وپس از بازگشت از سفر ایران و عمان در لندن سیاست سعودی ها را در خصوص یمن محکوم کرد زیرا دانست که منافع غرب بازیچه جوانی ناکارآمد از هیئت حاکمه عربستان قرار گرفته است و سیاست های این کشور غرب را به سمت چاه ویل پیش می برد که به مصلحت غرب نیست.

ولایتی افزود: انگلیسی ها که همیشه چراغ راهنمای امریکا بودند پرچم مخالفت با واشنگتن را در سازمان ملل متحد به دست گرفتند که این نشان می دهد استعمارگر پیر هم احساس خطر کرد و مقابل آمریکا ایستاد.

وی اضافه کرد: اینکه اعضای اتحادیه اروپا نیز علیه آمریکا رای دادند با هدایت کسانی بود که از خصوصیات منطقه اطلاع دارند و این علامت مهمی است که نشان می دهد جبهه مقاومت پیش می رود و بالاخره پیروز می شود و همین موضوع آنان را نگران کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص استفاده از فرصت کنونی برای برگزاری رفراندوم در سرزمین های اشغالی در چارچوب دیپلماسی رسمی کشورمان گفت: آنچه اکنون شنونده و طرفدار دارد ایستادگی در حد انتفاضه است تا حدی که طرف مقابل بداند کل حقوق فلسطینیان را به آنان بدهد و سرزمین های اشغالی به طور کامل آزاد شود و نیز با بازگشت آوارگان ، صاحبان سرزمین فلسطین حکومتشان را تعیین کنند.

صهیونیست‌ها نگران شروع انتفاضه سوم هستند

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: با توجه به پیروزی‌های مقاومت در منطقه صهیونیست‌ها نگران شروع انتفاضه سوم هستند.

وی با اشاره به مصوبه سازمان همکاری های اسلامی افزود: این مصوبه محافظه کارانه بود.وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دو تکه شدن سرزمین فلسطین اعتراض و بر آزادی کل آن تاکید کرد.

ولایتی افزود: شورای عالی سازمان همکاری های اسلامی به زودی تشکیل و در آن به ابعاد مختلف موضوع فلسطین پرداخته خواهد شد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع فلسطین افزود: فلسطین بدون تردید مسئله اول جهان اسلام است و اتفاقات اخیر نشان داد این موضوع نه تنها برای جهان اسلام ، بلکه برای همه اهمیت دارد.

امریکایی ها آتش به انبار باروت زده اند

دبیر کل مجمع بیداری اسلامی گفت: امریکایی ها با اقدام اخیر خود در انتقال سفارتشان به قدس شریف ، آتش به انبار باروت زده اند و موج مردمی برخاسته علیه آنها خاموش نخواهد شد .

ولایتی با اشاره به شکست طرح داعش در منطقه افزود: امریکایی ها وقتی با این شکست در منطقه مواجه شدند ، موضوع انتقال سفارت را مطرح کردند که با شکست مواجه خواهد شد .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تشکیل ارتش واحد جهان اسلام برای مقابله با رژیم صهیونیستی گفت:این گونه تصمیمات از اهمیت بالایی برخوردار است و با طرح بدون مطالعه آن معلوم نیست راه به کجا خواهد برد .

دبیر کل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به حرکت های مردمی در کشورهای عراق و سوریه علیه داعش افزود:آنچه مسلمانان و حامیان فلسطین را در این عرصه به پیروزی رسانده این گونه حرکت هاست.

اطلاع قبلی سران عرب از اقدام اخیر امریکایی ها و مصاحبه عادل الجبیر ،وزیر خارجه عربستان سعودی در این خصوص سوال دیگری بود که ولایتی در پاسخ به آن تصریح کرد:در دهه 1950 میلادی یک بار 13 کشور سفارتخانه خود را به قدس انتقال دادند و بعد با مقاومت عمومی مسلمانان مواجه شدند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها