یک راهنمای کاربردی برای مبتلایان به ام.اس

«ام.اس» پایان زندگی است؟

با توجه به نوع زندگی امروزی جوامع، بیماریهای خاص و از حمله «ام.اس» روندی رو به افزایش دارد. در این میان علاوه بر تلاش برای به حداقل رساندن عوامل ایجاد این بیماریها، آنچه اهمیت دارد اصلاح نحوه برخورد افراد با این بیماری و مدیریت روحی- روانی آن است.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۶۲
«ام.اس» پایان زندگی است؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سلامت آنلاین، اینکه چطور افراد بیماری را بپذیرند و سعی در مهار علایم و عوارض ناشی از بیماری داشته باشند، خیلی مهم است، چراکه جدای از مراقبتها و درمانهای پزشکی آنچه به روند بهبود بیمارکمک خواهد کرد آمادگی روحی و داشتن روحیه برای پذیرش بیماری است. از جمله بیماریهایی که داشتن روحیه و اعتماد به نفس تاثیر بسزایی در کنترل علایم و پیشرفت آن دارد و متاسفانه تعداد مبتلایان به آن نیز کم نیست، ام.اس است. در این نوشتار به راه های کنار آمدن با بیماری ام.اس پرداخته شده است.

شاد باشید

اگر مبتلا به ام.اس هستید،هیجانات و احساسات منفی خود را با لمس واقعی آنها تصفیه کنید. مثلا با صدای بلند بخندید و خندیدن را با تمام وجودتان احساس کنید. شما باید به خودتان و بدنتان این فرصت را بدهید که تفاوت یک خنده از ته دل و حس عصبانیت و ناراحتی را از هم تشخیص بدهد.

توانایی خود را باور کنید

خودتان را محدود نکنید. از اینکه به خودتان بگویید این کار را نمی توانی انجام بدهی یا هیچ کاری برای مدیریت بیماری نمی توانی انجام دهی، اجتناب کنید. انتخاب راهی که برای خودتان و آینده اتان برمی گزینید با شماست. پس انتخابتان را عوض کنید و با خود بگویید من راهی برای مراقبت از خودم پیدا خواهم کرد زیرا نمی خواهم از این که هستم بدتر شوم. باید جلوی روند پیشرقت بیماریرتان را بگیرید وشما حتما می توانید.

به آنچه که به خودتان می گویید باور داشته باشید. اگر به حرفهایی که می زنید باور نداشته باشید، راه رسیدن به آن هموار نخواهد شد. شاید به اینکه همه چیز درست خواهد شد باور نداشته باشید، اما به اینکه امروز، روز خوبی خواهد بود یا حتی ۵ دقیقه بعد همه چیز خوب خواهد بود را باور دارید.

مثبت بیندیشید

به دنبال نشانه های مثبت بگردید. همه ما نشانه هایی از رسیدن به آنچه باور داریم پیدا خواهیم کرد، بنابراین به خود بگویید که همه چیز بهتر خواهد شد.

با خود مهربان باشید

با خودتان مهربان باشید. روشی بیابید که بتوانید با خودتان صحبت کنید و حالت فرار از خود و اتفاقی که برایتان افتاده را بشکنید. با خودتان کنار بیایید و سعی کنید بیماری و شرایطی که در آن قرار گرفته اید را بپذیرید.

رفت و آمد کنید

روابطتان را با فامیل، آشنایان و دوستانتان بیشتر کنید. داشتن روابط اجتماعی بیشتر و قوی تر بر سلامت روحی و جسمی شما تاثیرات مثبتی می گذارد و عملکرد مغزتان را بهبود می بخشد.

خوب بخوابید

بیشتر بخوابید. خواب در بیماری ام.اس به دلیل رفع مشکلات یادگیری و خستگی وبهبود عملکرد مغز و حافظه مهم است، همچنین باعث می شود که شادتر باشید.

ورزش کنید

به طور منظم ورزش کنید. ورزش به مدیریت ام اس، بهبود کیفیت زندگی و تعادل رفتاری و کنترل افسردگی و نگرانی کمک خواهد کرد. روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید.

با چالش به وجود آمده در زندگی دست و پنجه نرم کنید و آن را از پا درآورید. مطمئن باشید که اگر در این مبارزه پیروز شوید چالشهای بعدی راحت تر خواهند بود.

آگاه شوید

اطلاعات خودتان را از بیماری افزایش دهید. هر چه در زمینه بیماری تان آگاه تر باشید و با علایم ونشانه‌هایش آشناتر شوید، بهتر آن را مدیریت خواهید کرد. در این زمینه از پزشک خود و متخصصین اعصاب کمک بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها