GNOG نگاهی به بازی ساده، عجیب و رنگارنگ

هیجان و شادی با حل معماهای ساده

زمانی که پای یک کودک به زندگی‌تان باز می‌شود، یکی از سخت‌ترین مراقبت‌ها زمانی است که کودک به راه افتاده و با هر چیزی که می‌تواند تعامل می‌کند.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۷۸
هیجان و شادی با حل معماهای ساده

در بسیاری از کشورها برای جلوگیری نکردن از روند طبیعی رشد کودک و در عین حال فراهم کردن محیطی امن برای اصطلاحا خالی شدن این حس کنکجاوی کودکان، فضاهایی ویژه می‌سازند که به مرکز فعالیت معروف هستند. طبیعتا کودکانی که قوه‌ درک و فهم در آنها رو به رشد است و حتی کودکان نوپا، علاقه‌ زیادی به این مراکز دارند، زیرا می‌توانند انواع و اقسام کلیدها و دکمه‌ها را فشار داده و تمام صداهایی را که دوست دارند، تولید کنند. جدا کردن بچه‌ها از این ابزارها برای خودش مکافاتی است، زیرا امکان تعامل داشتن با کلی چیز برای آنها لذتبخش و سرگرم‌کننده است. GNOG به نوعی شبیه به نسخه‌ای بزرگ شده و البته دیجیتالی از این اسباب‌بازی و سرگرمی است که قوه‌ ذهنی بیشتری از شما طلب کرده و به ازای رسیدن به راه‌حل معماها نیز پاداش درخوری به شما می‌دهد.

9 جعبه و 9 معما

بازی Gnog از 9 مرحله تشکیل شده است که به شکل جعبه‌هایی مملو از معما طراحی شده‌اند. هر کدام از این مراحل یا جعبه‌ها داستان، رنگ و لعاب، موسیقی و راه‌حل‌های مجزایی دارند. با این حال تمام آنها بر اساس این اصل طراحی شده‌اند که بازیکن با انواع دکمه‌ها، شماره‌گیرها و کلیدهایی که در داخل جعبه‌ها می‌بیند، تعامل داشته باشد.

شما باید داخل جعبه‌ها را به دقت نگاه کنید، از الگوها و سرنخ‌هایی که به نظرتان می‌رسد یا به آنها دست می‌یابید، نت‌برداری کرده و نتیجه‌ تعامل‌هایتان را با ابزار محیط در نظر بگیرید. این روند آزمون و خطای ابزارها برای رسیدن به راه‌حل قطعی معما، یکی از عناصر لذتبخش بازی به شمار می‌رود. با توجه به سرنخ‌هایی که در بازی نمایش داده می‌شوند، می‌توانید به راه‌حل‌ها مثل قرار دادن کلیدها در جهت مناسب یا ترتیب صحیح فشردن دکمه‌ها دست پیدا کنید. البته رفته رفته با معماهای نسبتا پیچیده‌تری نیز مواجه می‌شوید که مثلا باید مسیر جریان الکتریسیته را برقرار کرده یا اشعه‌ لیزر را در جهت درستی تنظیم کنید. تعامل‌ با کلیدها و دکمه‌ها و عملی جالب و سرگرم‌کننده است، ولی وقتی یکی از آنها راه شما به دیگر قسمت‌های جعبه‌ معما با معماهای مخصوص به خود را باز می‌کند، اوضاع جالب‌تر هم می‌شود!

قصه‌ هر جعبه

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب بازی، تکمیل قصه و ماجرای هر جعبه با مجموعه‌ کارهایی جزئی‌ است که انجام می‌دهید. در یکی از جعبه‌ها باید سفینه‌ای فضایی را تعمیر کنید که حین ماموریت در فضا دچار سانحه شده و صدمه دیده است. در جعبه‌ای دیگر باید به تعدادی جوجه پرنده غذا بدهید تا بزرگ شوند. همان‌طور که از این دو مثال دریافته‌اید، داستان‌های جعبه‌ها ارتباطی به یکدیگر نداشته و هیچکدام حاوی قسمت‌هایی که شما را شگفت‌زده کند یا به نوعی جمع‌‎بندی داستان را بتوان از خلال مسیر رسیدن به انتهای آن دریافت، نیست. به هرحال جالب اینجاست که همین رسیدن به انتهای داستان جعبه برای شما انگیزه‌ای در رسیدن به راه‌حل‌های معماهای هر قسمت خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های خوب بازی می‌توان به کارگردانی صوتی و بصری بازی اشاره کرد. هر جعبه ظاهری تمیز و مشخص داشته و موسیقی Marskye نیز به شکلی بارز هنگام حل کردن معماها شما را در بازی غرق می‌کند. انیمیشن‌های زیادی در بازی وجود ندارد و تمرکز بیشتر بر نمایش حرکت‌های قسمت‌های مرتبط با معماها گذاشته شده، اما حداقل از لحاظ بصری خدشه‌ای به تجربه‌ بازی وارد نمی‌کند.

نکته‌ دیگر که درخصوص بازی می‌توان گفت، امکان تجربه‌ آن با ابزار واقعیت مجازی انحصاری کنسول PS4 یعنی PSVR است. البته واضح است این نکته‌ای که گفتیم حسابی برای‌تان خرج برمی‌دارد! به هرحال تجربه‌ بازی با هدست VR سونی تقریبا هیچ تفاوت تاثیرگذاری با تجربه‌ عادی آن ندارد. نهایتش این است که به جای چرخاندن دوربین با آنالوگ کنترلر می‌توانید دور جعبه‌ها سرک بکشید. البته از حق نگذریم شنیدن موسیقی بازی در این حالت خیلی بیشتر صفا دارد و بیشتر حس قرار گرفتن در محیط را به بازیکن می‌دهد.

جمع‌بندی

Gnog یک بازی معمایی ساده است که هرگز بیش از اندازه به بازیکن سخت نمی‌گیرد. باز کردن هر جعبه برای این‌که چرخ‌هایش را بچرخانید، دکمه‌هایش را فشار دهید و معمای محبوس در دل‌شان را حل کنید حس آرامش‌بخشی به آدم می‌دهد. گرافیک ساده و پر رنگ و لعاب بازی جلوه‌ بصری خاصی به آن بخشیده و در نگاه اول توجه‌تان را به سمتش جلب می‌کند.

احتمالا شما هم تجربه کرده باشید که لذتبخش‌ترین قسمت حل یک معما زمانی است که شما با آزمون و خطا نسبت به ساز و کار بخش‌های گوناگون معما اطلاعات کسب کرده‌اید، با استنباط منطقی در ذهن خود راه‌حل رسیدن به جواب نهایی معما را یافته و در قدم نهایی با چیدن تمام تکه‌ها در کنار هم همه چیز طبق نقشه‌ای که کشیده بودید پیش برود. خب Gnog تا حدی این امکان را به شما می‌دهد و فکر می‌کنم چند ساعت کوتاهی که سرگرم بازی باشید، لحظات خوشی را تجربه کنید.

مجید رحمانی

ضمیمه کلیک جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها