فاز دوم شبکه ملی اطلاعات با عنوان "رشد" افتتاح شد. در ابتدای این مراسم نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات با ارایه گزارشی از عملکرد این سازمان در اجرای فاز اول و دوم شبکه ملی اطلاعات گفت: در فاز اول شبکه ملی اطلاعات زیرساخت‌های لازم از جمله افزایش پهنای باند، توسعه بخش دسترسی، ایجاد مراکز تبادل اطلاعات (ixp)، افزایش دسترسی به شبکه نسل سوم و چهارم موبایل، کاهش تعرفه دسترسی و... را انجام دادیم تا حالا بعد از 6 ماه امکان افتتاح فاز دوم این پروژه را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۹۹۲۴۸
رشد 70 درصدی ترافیک خدمات ویدیویی در فاز اول شبکه ملی اطلاعات

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، راه‌اندازی سه مرکز توزیع محتوای داخلی به صورت رایانش ابری توسط بخش خصوصی دانش‌بنیان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در فاز دوم شبکه ملی اطلاعات اعلام و افزود الزام اپراتورها به تفکیک ترافیک داخل از بین‌الملل و کاهش نرخ ترافیک داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل از دیگر اقدامات انجام گرفته در فاز دوم شبکه ملی اطلاعات است. براساس اظهارات وی، در شش ماهه گذشته رشد ترافیک خدمات ویدئویی در کشور نزدیک به ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است و همچنین مشابه برندهای بین‌المللی، سرویس‌ها و کسب و کارهای بومی در کشور رشد خوبی داشته اند. جهانگرد با اعلام اینکه اقدامات فنی و تکنیکی برای خدمات دولت الکترونیک نیز صورت گرفته ابزار امیداری کرد که در چند هفته آینده فاز نخست دولت الکترونیک در ۱۰ خوشه خدماتی از سوی دستگاه‌های اجرایی، بهره‌برداری رسمی می‌شود و دستگاه‌های اجرایی آمادگی ارایه خدمت در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته را به صورت الکترونیکی به مردم خواهند داشت.

افتتاح فاز 3 شبکه ملی تیر 96
اما محمود واعظی، وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات ضمن حضور در نمایشگاه جانبی این مراسم با رونمایی از دستاوردهای شرکت‌های دارنده پروانه fcp و اپراتورهای تلفن همراه اعلام کرد که راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تنها دستاورد وزارت ICT نیست و دستاورد تمام بازیگران این حوزه است. وی در این خصوص گفت:

وزیران دولت‌های قبل نیز برای راه‌اندازی این شبکه تلاش کردند اما خرسند هستیم که این پروژه در دولت یازدهم به سرانجام خود رسید. شاید دلیل اینکه دولت پیش نتوانست شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کند به این خاطر بود که وزارت ارتباطات در این دولت اصرار به راه اندازی این شبکه توسط خود وزارتخانه را داشت، این درحالی است که از ابتدا من این نگاه را داشتم که وزارت ارتباطات تنها باید زیرساخت و بسترهای لازم راه‌اندازی این شبکه را فراهم کند و سایر بازیگران حوزه ICT این شبکه را شکل دهند.

محمود واعظی اعلام کرد که وزارت ارتباطات در تلاش است تا تیر ماه سال 96 و تا قبل از پایان کار دولت یازدهم فاز سوم شبکه ملی اطلاعات که "بلوغ" هم نامگذاری شده است راه‌اندازی شود. وزیر ارتباطات در پایان یادآور شد که چه این دولت و چه دولت بعدی نباید از توسعه شبکه ملی اطلاعات غافل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها