رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، میزان تولید تخم‌مرغ در کشور را یک میلیون تن عنوان کرد و گفت: ۲۰۰ هزار تن این محصول مازاد است.
کد خبر: ۹۵۷۶۳۶
۲۰۰هزار تن تخم‌مرغ مازاد داریم/کاهش ۶۰درصدی صادرات

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، ناصر نبی‌پور شرایط بازار تخم‌مرغ را نامطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر میانگین قیمت هر کیلوگرم از این محصول در مرغداری حداکثر ۳۲۰۰ تومان است. قیمت تخم‌مرغ نسبت به دو هفته گذشته حدود ۱۵۰ تومان کاهش یافته است چرا که مصرف این محصول معمولاً در ماه محرم کاهش پیدا می‌کند و قیمت آن نیز پایین می‌آید.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران ادامه داد: وضعیت صادرات نیز چندان مناسب نیست و میزان آن پایین است ضمن اینکه روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن تخم‌مرغ به سختی از کشور صادر می‌شود. در همین ارتباط صادرات تخم مرغ در شش ماهه ابتدایی امسال ۶۰ درصد کاهش یافته

نبی‌پور از کاهش ۶۰ درصدی صادرات تخم‌مرغ در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: طی شش ماهه امسال حدود ۲۳ هزار تخم‌مرغ از کشور صادر شده که این عدد ۴۰ درصد میزان صادرات سال گذشته است.

وی درباره اینکه آیا امسال مصرف تخم‌مرغ در کشور کاهش یافته که بازار آن به این شکل نامطلوب است؟ افزود: مصرف همیشه عدد ثابتی است و حتی ممکن است در سال جاری به میزان آن افزوده شده باشد، اما تولید ما بسیار زیاد است و این عرضه زیاد باعث نامتعادل شدن شرایط بازار شده است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی وزارت جهاد کشاورزی، تولید تخم‌مرغ در سال جاری نسبت به سال قبل بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دارد، ادامه داد: امسال میزان تولید را وزارت جهاد کشاورزی بین ۹۳۰ تا ۹۳۵ هزار تن پیش‌بینی کرده است.

نبی‌پور با اشاره به اینکه در میزان تولید باید مرغ‌های بومی و تولیدات آنها را نیز مد نظر قرار داد، اظهار داشت: با این وجود تولید تخم‌مرغ کشور حدود یک میلیون تن و شاید هم بیشتر از این عدد باشد که ۲۰۰ هزار تن آن مازاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بانو ایرانی
-
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
مازاد یعنی چی ؟! مازاد برای كشوری كه این همه سوتغذیه ناشی از گرسنگی دارد معنی ندارد. لابد برای این كه قیمت ها را كم نكنند مقداری را دفن یا نابود می كنند.

نیازمندی ها