کاهش وزن اضافی کار دشواری است، اما محققان از نتیجه بخشی اولیه یک روش درمانی جدید و نسبتا غیرتهاجمی خبر داده اند که به گفته آنها، وزن دلخواه و اهداف سلامتی را محقق می کند.
کد خبر: ۸۹۲۸۰۵
کاهش پایدار وزن با یک روش بسیار آسان

به گزارش جام جم سرا ، نتایج یک مطالعه نشان می دهد این روش درمانی که توسط متخصصان رادیولوژی ابداع شده است به کاهش پایدار وزن در افراد به شدت چاق منجر می شود.

به گفته محققان دانشگاه آمریکایی جانز هاپکینز، این روش درمانی می تواند یک جایگزین پایدار و بی خطر برای درمان های جراحی کاهش وزن باشد.

محققان در یک آزمایش بالینی پایلوت، بی خطر و اثر بخش بودن 'آمبولیزاسیون شریانی چاقی' bariatric arterial embolization را به عنوان یک گزینه درمانی غیرتهاجمی برای افراد چاقی که در پی کاهش وزن هستند، ارزیابی کردند.

کلیفورد وایز از دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز گفت: نتایج اولیه این مطالعه نشان می دهد که این روش ظاهرا به بیماران در کاهش وزن قابل توجه در کوتاه و میان مدت کمک می کند.

براساس این گزارش، آمبولیزاسیون شریانی چاقی در مقایسه با جراحی 'بای پس' معده به اندازه قابل توجهی غیرتهاجمی است و دوره نقاهت بسیار کوتاه تری دارد.

این روش، بخشی خاص از معده (فندوس) را هدف قرار می دهد که وظیفه تولید بخش عمده ای از هورمون گرسنگی به نام 'گرلین' است. اجرای آن منحصرا توسط متخصصان رادیولوژی انجام می شود که از هدایت تصویری و کاتترها برای دسترسی به عروق خاص خونی در این بخش خاص از معده استفاده می کنند. آنها برای این منظور یک خراش کوچک در پوست یا کشاله ران و یا مچ دست ایجاد می کنند و سپس مهره هایی میکروسکوپی را برای کاهش جریان خون در آن بخش از معده تزریق کرده که در نتیجه سرکوب برخی از سیگنال های گرسنگی بدن، کاهش اشتها و کاهش وزن حاصل می شود.

با این وجود محققان با تاکید بر که این مطالعه هنوز در مراحله اولیه قرار دارد، می گویند: گرچه بی خطر بودن این رویه مشخص شده است اما برای تعیین اثربخشی و دوام این روش درمانی در طول زمان، به آزمایش های بالینی بیشتری روی شمار بیشتری از افراد نیاز است.

منبع:ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها