تیم ملی بسکتبال در رقابت های تورین ایتالیا بخت خود را برای المپیکی شدن آزمایش می کند
کد خبر: ۸۷۶۶۵۰
تورین ، مسیر بسکتبال ایران به ریو

گروه بندی رقابت های گزینشی بسکتبال انتخابی المپیک ریودوژانیرو مشخص شد و ایران با یونان و مکزیک همگروه است و در خوش بینانه ترین حالت اگر به عنوان یکی از تیم های اول و دوم این گروه سه تیمی قرار بگیرد باز هم بخت بازی کردن را با یکی از تیم های ایتالیا و کرواسی دارد.

به گزارش جام جم ورزشی ، آن طور که از نام رقبا پیداست شرایط برای بسکتبال ایران که تجربیات بین المللی در این سطح از رقابت ها با حضور نماینده های قاره ها ندارد ، سخت است به همین دلیل نباید روی المپیکی شدن بسکتبال ایران حرف زد اما رقابت های گزینشی از این منظر که امکان رویارویی با برخی تیم های مطرح بسکتبال جهان را به وجود می آورد یک " فرصت " است بنابراین می توان این رقابت ها را به منزله یک فرصت دید.

تیم ایران با یونان یکی از قدرتمندترین تیم های بسکتبال با رنک دهم جهان بازی می کند. این تیم در رقابت های جام ملت های اروپا انتخابی المپیک بازی های خوبی به نمایش گذاشت اما از پس مدعیان این رقابت ها برنیامد و سرانجام باید بخت خود را برای ورود به المپیک در دیدارهای گزینشی آزمایش کند. از هم اکنون می توان متصور بود این تیم به همراه ایتالیا (میزبان) و کرواسی از بخت های صعود به المپیک تابستان آینده است.

دیگر رقیب ایران در گروه سه تیمی بسکتبال انتخابی المپیک تیم ملی مکزیک از قاره آمریکاست. بسکتبال این کشور در چند سال گذشته جهش خوبی داشت و با دو پله پایین تر از ایران در رنک نوزدهم بسکتبال دنیاست.

تیم ملی بسکتبال در گام های اول و دوم باید با این تیم ها مسابقه بدهد اما تا رسیدن به رقابت های چهاردهم تیرماه آینده شرایط تیم ملی به چه ترتیبی است و چه بازیکنانی تیم ایران را برای رقابت های گزینشی همراهی می کنند؟

این روزها تیم ملی بسکتبال ایران درک بائرمن را بالای سر خود می بیند که در دل لیگ برتر به دنبال برنامه ریزی برای بسکتبال ایران است اما پرسشی که مطرح می شود این است آیا شرایط لیگ برتر به تیم ملی در راه یک تورنمنت معتبر کمک می کند؟ هر چند برگزاری لیگ تعابیری نظیر پویایی و تحرک را در جامعه ورزش به دنبال دارد اما باید دانست لیگ برتر ایران برای رقابت های سخت آینده جوابگو نیست روی این اصل بیشترین امید درک بائرمن باز هم به بازیکنانی است که در خارج از ایران شاغل هستند. استفاده از این بازیکنان در کنار باتجربه های به جا مانده از نسل طلایی در لیگ ایران نخستین هدف سرمربی تیم ملی است مگر اینکه وی برنامه ای دیگر داشته باشد که آن گاه باید برای شکست های آبرومندانه تیم ملی در یک عرصه کوچک از بسکتبال جهان دعا کرد!

گروه بندی:

بلگراد /صربستان

گروه اول: صربستان، آنگولا، پورتوریکو

گروه دوم: ژاپن، جمهوری چک، لتونی

تورین/ ایتالیا

گروه اول: یونان، مکزیک، ایران

گروه دوم: تونس، کرواسی، ایتالیا

مانیل/فیلیپین

گروه اول: ترکیه، سنگال، کانادا

گروه دوم: فرانسه، نیوزیلند، فیلیپین

بعد از برگزاری دیدارهای هر گروه، دو تیم اول گروه های دوگانه هر شهر به مرحله بعد صعود می کنند. در مرحله نیمه نهایی هر شهر تیم ها به صورت ضربدری با هم دیدار می کنند. دو تیم برنده در این مرحله به فینال هر شهر می رسند. قهرمان تورنمنت هر شهر جواز حضور در المپیک را کسب خواهد کرد.

به این ترتیب از هر کشور میزبان فقط یک تیم به المپیک راه پیدا می کند.در مجموع گروه ها سه تیم روانه المپیک می شوند تا در کنار 9 تیم دیگر و در مجموع با 12 تیم رقابت های بسکتبال المپیک 2016 برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها