آیا واقعا برای بسکتبال ایران ، المپیک در دسترس نیست؟

لطفا به این تیم نگاه آسیایی نداشته باشید

از رستم دستان و چوب پنبه در بسکتبال تا درک بائرمن آلمانی

بازی تیم های نفت و پتروشیمی بندرامام دیشب در آبادان به پایان رسید اما تبعات این مسابقه پرحاشیه همچنان با مصاحبه ها ، عکس و فیلم هایی که منتشر می شود ، ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۶۳۹۷
از رستم دستان و چوب پنبه در بسکتبال تا درک بائرمن آلمانی

به گزارش جام جم ورزشی ،بازی دو تیم نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام در هفته بیست و دوم لیگ برتر بسکتبال در آبادان برگزار شد جایی که مهد فوتبال است اما چند صباحی است با افول فوتبال این خطه ، بسکتبال آبادان روتق گرفته است. نفت آبادان سرمایه گذاری خوبی روی ملی پوشان و بازیکنان مطرح غیربومی همین طور بازیکنان خارجی دارد و در دومین سال حضور در لیگ برتر بسکتبال و تا به اینجای رقابت ها در فصل عادی بعد از پتروشیمی بندرامام در مکان دوم جای گرفته است.

بازی روز گذشته دو تیم با شکست نفت آبادان به حاشیه کشیده شد که در این بین بازتاب این شکست از سوی تیم نفت و حاشیه و جنجال مربوط به دیدار دو تیم در نوع خودش جالب است. حتی درک بائرمن سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال که از نزدیک رقابت دو تیم پتروشیمی بندرامام و نفت آبادان را نظاره می کرد حواشی این بازی را برای بسکتبال زیبنده ندانست و ناراحتی خود را ابراز کرد.

در شرایطی که در پایان بازی دو تیم تصاویر منتشر شده ، کتف بهنام یخچالی را نشان می دهد که با چاقو یا شی شکافت و همین طور در خبرها آمده 8 بخیه خورده است اما حماد سامری سرمربی تیم نفت آبادان می گوید: نمی دانم سایت های خبری براساس چه مستنداتی مطالب خود را نوشته اند؟ کتف بهنام یخچالی زخمی شده است، این را قبول داریم؛ اما این بازیکن در زمانی مضروب شد که تماشاگران ماهشهری را پایین آورده و تمام آنها کنار نیمکت پتروشیمی بودند. تماشاگران آبادانی اجازه ورود به زمین را پیدا نکردند و یخچالی در میان تماشاگران ماهشهری آسیب دید.

سامری که بیشتر ادعاهای سایت ها را درباره حوادث دیروز بی اساس می داند ادامه می دهد: در جریان مسابقه، قطعه ای چوب پنبه مربوط به طبل تماشاگران به زمین پرتاب شد. میثم میرزایی بعد از این جریان، سر خود را گرفت و به زمین افتاد، به این بهانه که او را زده اند. آرن داودی هم به داوران نشان داد که فقط یک چوب پنبه به زمین افتاده است. مگر می شود بازیکن تنومندی مثل میرزایی، ضربه ای در آن حد بخورد که به زمین بیافتد؛ اما به سرعت بلند شده و بدون هیچ زخم و نشانی در بدن، به بازی ادامه دهد؟ واقعا چرا حرکات نمایشی انجام می شود؟ تماشاگران را با این حرکات تحریک می کنند. آن هم تماشاگری که بازی را باخته است.

در سوی مقابل نفتی ها مسئولان پتروشیمی بندرامام معتقدند در هفته گذشته برابر شهرداری گرگان در حضور تماشاگران گرگانی بد و بیراه شنیدند و این بار بدتر از آن در آبادان برای شان حاشیه و جنجال ساختند. شاپور یاوری مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام می گوید: نمی‌دانم چه اتفاقاتی می‌افتد. ما یا باید بازنده باشیم یا کتک بخوریم. دیروز هم اتفاقی که برای بهنام یخچالی افتاد، واقعاً عجیب و ناگوار بود.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در پاسخ به این پرسش که بالاخره یخچالی با چاقو مجروح شده یا پرتاب صندلی شکسته او را زخمی کرده است؟ می گوید: فکر می‌کنم تنها رستم دستان می‌تواند صندلی در طول زمین پرت کند تا به بازیکن ما بخورد و او را این چنین مصدوم کند. یخچالی چاقو خورد و دکتر آ‌بادانی حاضر در سالن هم به او واکسن کزاز زد. خب اگر چاقویی در کار نبود، چرا باید به بهنام واکسن کزاز بزنند؟

باشگاه پتروشیمی بندرامام که برای دومین بار در چند روز گذشته مورد حملات تماشاگران دو تیم میزبان قرار گرفته است قصد دارد موضوع را تا انتها پیگیری کند . یاوری در این ارتباط می گوید: ما امروز نامه‌ای به فدراسیون بسکتبال ارسال کردیم مبنی بر تلاش برای پیشگیری چنین اتفاقات تلخی که نباید ورزش ما شاهد آ‌ن باشد. البته این نامه شکوه‌آمیز نیست و ما برای رفع این حواشی تقاضا کرده‌ایم فقط توجه بیشتری شود.

یاوری درباره شکایت این باشگاه از ضارب ناشناس به نیروی انتظامی هم توضیح می دهد: تا این لحظه شکایتی برای ارجاع به مقام‌های انتظامی و قضایی تنظیم نکرده‌ایم و منتظر نظر نهایی وکیل باشگاه پتروشیمی بندرامام مانده‌ایم.

بهنام یخچالی بسکتبالیست جوان تیم پتروشیمی بندر امام که مورد اصابت چاقو یا شی تماشاگران قرار گرفته است نیز درباره حادثه دیشب می گوید: نفهمیدم چگونه کتفم زخمی شد اما اگر صندلی به من خورده بود اینقدر جای زخمم عمیق نبود.آن لحظه بازی تمام شده بود و تماشاگران آنها هم به داخل زمین آمدند. یک لحظه کتفم درد گرفت. آخر هر چه بود بسیار عمیق بود و نفهمیدم که چاقو بود یا تکه ای از صندلی. دیشب دکتر رفتم و چون زخمم عمیق بود دکتر آمپول کزاز به من زد. اگر صندلی به من خورده بود این قدر جایش عمیق نمی شد. اما در کل نفهمیدم که چگونه کتفم زخمی شد.

بر این اساس با تحقیقات میدانی از افراد حاضر در سالن ۱۷ شهریور آبادان، فرد ضارب که هنوز هویتش مشخص نشده تحت تعقیب ماموران نیروهای پلیس است، از سوی دیگر جلسه کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال قرار است امروز در دفتر فدراسیون برای رسیدگی به این موضوع برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها