لاریجانی در همایش نفت و نیرو:

30 میلیارد دلار سلاح در دست داعش است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حملات تروریستی روی امنیت انرژی منطقه سایه انداخته است، گفت: 30 میلیارد دلار سلاح در دست داعش است.
کد خبر: ۸۴۸۲۷۱
30 میلیارد دلار سلاح در دست داعش است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در همایش نفت و نیرو که در هتل المپیک برگزار شد، اظهار داشت: تردیدی نیست که کشور ایران به علت اینکه یک کشور نفتی و گازی است کاملا مورد توجه مسئولان ارشد قرار دارد.

لاریجانی افزود: وضعیت نسبی ما در صنایع به این حوزه مربوط می‌شود در بخش قانون‌گذاری مجلس نیز بخش عمده‌ای از فکر ما در این حوزه است که چگونه می‌شود صنایع نفت و گاز و ملی‌سازی آن را مورد توجه بیشتری قرار داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حملات تروریستی منطقه متذکر شد: در حال حاضر تروریسم یک مشکل حاد برای منطقه شده است. کشورهای منطقه به نحوی با تروریسم درگیر هستند که نابسامانی‌های امنیتی زیادی را در کشورهای منطقه ایجاد کرده است لذا همین مسئله و آشفتگی که تروریسم در منطقه ایجاد کرده بر امنیت انرژی نیز سایه می‌اندازد.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: دولت مستقری برای ایجاد این امنیت وجود ندارد. عراق نیز درگیر حملات تروریست و گروهک داعش شده است. تروریست‌ها دیگر مانند تروریست‌های دیروز نیستند بلکه آنها اکنون از یک پشتوانه وسیع برخوردار هستند.

لاریجانی ضمن یادآور شدن جنایات گروهک تروریستی داعش یادآور شد: داعش بیش از 30 میلیارد دلار سلاح در دست دارد که پروسه تروریسم آن را در منطقه گسترش می‌دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوال مطرح این است که چه ارزیابی‌ای از این ناآرامی‌ها و جریان‌های بحران‌ساز در منطقه خواهیم داشت. برای پاسخ باید به سابقه دو دهه اخیر منطقه توجه کرد که در این دو دهه موضوع تروریسم و پراکندگی آن در منطقه گسترش پیدا کرده است. در این میان باید رقم جریان‌های تروریستی را مورد بررسی قرار دهیم.

وی در ادامه لزوم حرکت بین‌المللی در جهت مقابله با تروریست را مطرح کرد و متذکر شد: در حال حاضر و با وجود شرایط کنونی باید یک حرکت بین‌المللی در جهت مقابله با تروریسم صورت گیرد که بتواند شرایط را کنترل کند چراکه این مقابله به امنیت انرژی ختم می‌شود.

لاریجانی سیاست جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه بیان کرد و ادامه داد: سیاست کشور ما ایجاد امنیت پایدار منطقه‌ای است چرا که این سیاست به نفع همه کشورهای منطقه است که می‌تواند امنیت انرژی را به وجود بیاورد.

وی عنوان کرد که اگر منطقه دچار آشوب شود کشور ما نیز به دنبال آن گرفتار خواهد شد. وقتی عراق دچار بحران حمله تروریستی داعش شد ما به اقلیم کردستان کمک کردیم تا بتواند وضعیت مستقری پیدا کند.

وی استراتژی جمهوری اسلامی ایران را یک استراتژی امن عنوان کرد که این تنها یک شعار نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه راهکارهایی جهت مقابله با گروهک داعش و تروریست در منطقه تصریح کرد: همه باید کمک کنیم تا ماجرای تروریسم در منطقه خاتمه پیدا کرده و یک آرامشی در منطقه به وجود آید.

لاریجانی کشور ایران را کشوری معرفی کرد که دارای سابقه تمدن چند هزارساله است که فراز و فرودهای بسیاری را از جمله اشغال مغول‌ها تحمل کرد و توانسته این قوم را در درون خود هضم کند.

لاریجانی با اشاره به واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) تاکید کرد: شعار امام حسین (ع) این بود که مردن در عزت گواراتر از زندگی زیر بار ذلت است. مردم به پاسداشت این غیرت دینی پس از هزار و 400 سال همچنان به سوگ می‌نشینند. این یک سوگواری دولتی نیست این شعار در فرهنگ ایرانی نهادینه شد که در مقابل هجوم، اشغال و تجاوز ایستادگی کنند و همین است که ایران را حفظ کرده است و جلوه آن را ما در جنگ علیه صدام مشاهده کردیم. ما در این جنگ 200 هزار شهید دادیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها