لاریجانی در همایش نفت و نیرو:

30 میلیارد دلار سلاح در دست داعش است

لاریجانی در نخستین همایش فراکسیون دفاع مقدس:

نیروهای مسلح ایران جلوی تروریست‌های وحشی را گرفتند

رئیس مجلس با اشاره به نقش پررنگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت کشور و منطقه، گفت: زمانی که این تروریست‌های وحشی در منطقه مشکل بوجود آوردند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی کمک کردند و جلوی این تروریست‌ها را گرفتند.
کد خبر: ۷۵۳۷۴۲
نیروهای مسلح ایران جلوی تروریست‌های وحشی را گرفتند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه در نخستین همایش فراکسیون دفاع مقدس مجلس اظهار داشت: در مجلس فراکسیونی برای موضوع با اهمیت دفاع مقدس تشکیل شده است و همه نمایندگان مجلس عضو این فراکسیون محسوب می‌شوند.

وی افزود: کلیت مجلس به موضوع دفاع مقدس حساس است و خود را جزو این خانواده می‌داند و این جلسه هم فرصتی است تا این موضوع به‌صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه فراکسیون دفاع مقدس نباید جنبه شکلی داشته باشد، تصریح کرد: فراکسیون دفاع مقدس باید تلاش کند تا از نیروهای خبیر مجلس استفاده کند، چرا که هیچ‌کس تردیدی ندارد که موضوع دفاع مقدس، موضوع بسیار بااهمیتی برای ملت ایران است و در آن برهه‌ای که ملت و نیروهای مسلح عزم خود را جزم کردند تا از ایران دفاع کنند، برهه‌ای از درخشندگی را همراه خود داشت.

لاریجانی بر همین اساس افزود: موضوع دفاع مقدس یک موضوع پراهمیت و حیاتی برای کشور ما است و در این برهه نیروهای مسلح ما کاملاً آبدیده شده‌اند و در واقع دفاع مقدس مهمترین نبرد و حضور مجاهدانه برای نیروهای مسلح بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دوره دفاع مقدس یک سرمایه بزرگ برای سپاه، ارتش و بسیج است، تأکید کرد: صیانت از این ظرفیت یک مأموریت خاص برای سایر بخش‌ها ایجاد می‌کند که اولین نکته در این زمینه حفظ بنیه دفاعی کشور است، چرا که نیروهای مسلح یک بنیه بزرگ برای تأمین امنیت کشور در منطقه هستند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان بر همین اساس خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه نیز نقش داشتند، مثل همین مشکل تروریستی که در منطقه به وجود آمد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران کمک کردند و ایران هم دفاع کرد و جلوی این تروریست‌های وحشی را که خطر جدی برای عراق داشتند گرفت و‌ آرامشی برای عراق ایجاد کرد، هرچند هنوز این مشکل کاملاً رفع نشده، چرا که برخی از کشورها به این تروریست‌ها کمک می‌کنند.

لاریجانی افزود: برخی از کشورها هم ائتلاف ایجاد کرده‌اند، اما این ائتلاف تنها برای ایجاد یک ژست در دنیا است و در عمل کاری انجام نمی‌دهند و این هم خودش یک آفت است، اما جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح آن در این زمینه واقعی و درست عمل کردند و به عراق کمک کردند تا ایستادگی کند و در سفر اخیری که به عراق و کردستان عراق داشتم همه مسئولان این کشور تشکر کردند و گفتند: جمهوری اسلامی به‌موقع وارد شد و به عراق کمک کرد و ما توانستیم جلوی تروریست‌های وحشی ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه این موضوع برای نیروهای مسلح یک وظیفه ایجاد امنیت منطقه‌ای را به وجود آورد، گفت: در شرایطی که دیگران حرف می‌زدند و در عمل کاری انجام نمی‌دادند جمهوری اسلامی ایران عمل کرد. بنابراین نیروهای مسلح ما هم برای بازدارندگی نقش مهمی را ایفا کردند و هم برای تأمین امنیت در منطقه نقش آفرینی داشتند.

رئیس مجلس اضافه کرد: برخی این سؤال را مطرح می‌کنند: آیا مخاطراتی از این دست برای ایران به وجود نمی‌آید؟ به‌نظر من اکنون جنس مخاطرات متفاوت است؛ امروز کسی جرئت تعرض به جمهوری اسلامی را ندارد، چرا که با یک نیروی مسلح قوی و مردم پشتیبان مواجه است و کسی به خود جرئت نمی‌دهد که به ایران تعرض کند. اما جنس مخاطرات عوض و تنوع ایجاد شده است، بنابراین مخاطرات وجود دارد.

لاریجانی مهمترین وظیفه فراکسیون دفاع مقدس مجلس را مراقبت و حفظ بنیه دفاعی کشور برشمرد و گفت: برخی می‌گویند که در حال حاضر توجه به بودجه بنیه دفاعی کشور چندان اهمیتی ندارد اما این حرف‌ها فریب است چرا که ما باید واقعیت‌ها را خودمان درک و تحلیل کنیم و بدانیم که داشتن یک بنیه دفاعی قوی در صحنه‌های مختلف لازم و مهم است بنابراین نخستین وظیفه فراکسیون دفاع مقدس توجه به بنیه دفاعی و ارزیابی دقیق آن چه از نظر بودجه و چه از نظر سایر امور است.

وی با تأکید بر اینکه بنیه دفاعی کشور باید از وزنی برخوردار شود، گفت: ایجاد این وزن برای کشور لازم و خوب است.

رئیس قوه مقننه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دفاع مقدس یک ظرفیت ملی است که سبب تداوم روحیه جهادی می‌شود، با اشاره به برگزاری کاروان‌های راهیان نور گفت: در برهه دفاع مقدس کارهای بسیار سنگین و مهمی انجام شد و فتوحات بزرگی رخ داد، لذا این تجربیات بسیار مهم است. بنابراین کاروان‌های راهیان نور می‌تواند گوشه‌ای از این تجربه‌ها و فتوحات را به جوانان نشان دهد و برای آنان تحول‌برانگیز باشد و برای آنها روحیه جهادی ایجاد کند.

لاریجانی با اشاره به نقش پررنگ مردم در ایستادگی در دوره دفاع مقدس گفت: زمانی که ملت وارد صحنه شد و به نیروهای مسلح پیوند خورد در جبهه‌ها کارهای اساسی انجام شد. بنابراین این نیروهای مردمی بودند که در دفاع مقدس صحنه را عوض کردند. لذا باید به این نیروهای دفاع مقدس ارج نهیم و آنها را حفظ کنیم و مشکلاتشان را برطرف کنیم. البته در مجلس دغدغه‌ای برای این موضوع وجود دارد و به‌حق هم است، چرا که قدرشناسی از کسانی که در دفاع مقدس مجاهدت کردند بسیار لازم است و زمینه‌ای برای فراگیری دفاع مقدس ایجاد می‌کند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها