از خانه او ، فرانسه تا خانه ما، ایران بیش از 4 هزار کیلومتر راه است اما وقتی به کشورما آمد، غربت را حس نکرد. مردم مان با آغوش باز او را پذیرفتند، نه فقط به این خاطر که ورود هر شش گردشگر، یک شغل جدید در کشورمان ایجاد می کند یا ارزآوری هر کدام برای ایران ، معادل 30 تا 40 بشکه نفت است بلکه ما، مهمان را، حبیب خدا می دانیم و عزیز بودنش، وقتی بیشتر می شود که برای این مهمانی ، هزینه ای گزاف و رنج سفری طولانی را به جان خریده باشد.
کد خبر: ۸۳۸۴۳۹
چرا توریست فرانسوی، در ایران ، قربانی آزار جنسی افغان‌ها شد؟

توریست فرانسوی 23 ساله، کوهنوردی حرفه ای بود، کوهنوردها ، عاشق کوه می شوند او هم وقتی در نقشه، کوهستان های ایران را دیده بود، عاشق شده بود. شنیده بود که ما مسلمانیم ، محجوبیم، غریبه نوازیم و باور کرده بود که کشورمان امن است. تبلیغات ضد ایرانی بدخواهان مان هم در سراسر دنیا پس از توافق هسته ای فروکش کرده بود و حتی برخی رسانه های غربی کشورمان را به عنوان مقصدی شایسته برای سفر معرفی می کردند، پس چرا نباید برای گردشگری به ایران می آمد ؟

مهمانی رویایی او اما در کشورمان‌، زیاد طول نکشید و شنبه این هفته، ناگهان به کابوسی ترسناک بدل شد، کابوسی در مسیر کوهستان فرحزاد، کابوسی پر از درد و جیغ و گریه ، کابوسی پر از شرم و التماس.

شنبه این هفته، در مسیر کوهستان فرحزاد، 4 نفر به او تجاوز کردند. حرمتش را شکستند. آبرویش را ریختند و رهایش کردند تا شکسته و تحقیر شده و ترسیده ، خودش را به کلانتری منطقه برساند و کمک بخواهد.

شنبه این هفته ، 4 نفر به او تجاوز کردند، 4 نفر که تلاش 76 میلیون نفر را برای جذب گردشگران، دستکم تا چند ماه دیگر خراب کردند فقط به این خاطر که نمی خواستند غریزه حیوانی شان بی پاسخ بماند.

شنبه این هفته ، 4 نفر به او تجاوز کردند، 4 نفر که از ما نبودند ، افغانی هایی غیر مجاز بودند که به تمسخر گرفتن قوانین ایران را از وقتی بی مجوز پا روی مرز ایران و افغانستان می سراندند، یاد گرفته بودند.

شنبه این هفته توریست فرانسوی را 4 بیگانه از کشوری دیگر و بدون داشتن مجوز قانونی اقامت در ایران ، آزار دادند اما خطای آنها به پای کشورمان نوشته شد و در رسانه های بیگانه نیز بازتاب داشت تا بار دیگر تبلیغات کشورمان را برای افزایش گردشگران ورودی کم اثر کند و ایران را ناامن جلوه دهد.

پلیس بلافاصله پس از گزارش زن فرانسوی، یکی از مجرمان را که در همان منطقه پنهان شده بود، دستگیر کرد و آن سه تای دیگر را نیز وقتی به سوی مرز کشورشان فرار کرده بودند به تله انداخت اما گرچه ماموریت پلیس ها در این حادثه در کمترین زمان ممکن به سرانجام رسید، ما ایرانی ها به هر حال دیر کرده ایم چراکه افغان ها باید پیش از اقدام به جرمی خشن مثل تجاوز ، به اتهام ورود غیرقانونی به کشورمان دستگیر می شدند و با توجه به اقدام سریع پلیس در این پرونده که لازمه اش پیگیری مجرمان خارج از تهران و حتی تا مرز افغانستان بوده است، دیگر نمی شود ادعا کرد که ما در کشورمان توانایی شناسایی پاتوق های مهاجران غیر قانونی را نداریم . چگونه ممکن است نتوان بیغوله هایی افغان های بی مجوز را پیش از اقدام به جرایم خشن پیدا کرد اما 3 مجرم را در چشم بر هم زدنی پس از وقوع جرم در تهران، در مرز افغانستان دستگیر کرد.

آب رفته دیگر به جوی بر نمی گردد و مدت ها طول می کشد تا خبر آزار و اذیت توریست فرانسوی به دست 4 افغانی در ایران، از اذهان بیگانگان پاک شود اما حقیقت این است که مهاجران غیرقانونی از این دست که نام و مشخصات شان در هیچ جا ثبت نشده است و برای اقدام به جرایم خشن، جری شده اند، کم نیستند و اگر مردم و دولت عزم شان را برای جذب گردشگران خارجی جزم کرده اند باید هرچه زودتر زیرساخت های این هدف را که یکی از آنها تامین امنیت گردشگران است، فراهم کنند که نخستین قدمش ، شناسایی و بازگرداندن مهاجران غیر قانونی به کشورشان است.

مریم یوشی زاده - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۸
مخالف نژادپرستان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
۰
۰
خفاش شب كه افغان نبودانهم دههازن ایرانی هموطنتون روتجاوزكرد.چراجوسازی می كنید
اختای
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
۰
۰
باید تو سریع ترین زمان ممكن اعدامشون كنن بود و نبود این ها برای كره زمین هیچ فرقی نداره
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
۰
۰
واقعا حیف توی این كشور هركار دوست دارند انجام میدهند شاید دفعه اولشان هم نبوده بعضی هم از ترس ابرویشان شكایت نمی كنند
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
۰
۰
مقصر اصلی این ماجرا ما ایرانیان هستیم كه به بیگانگان اعتماد میكنیم، در استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز حتی یك نفر هم پیدا نمیكنید چون اعتمادی به بیگانه ندارند و این باید الگو باشد.
داود
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
۰
۰
خدارا شكر كه گرفتند ...
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
۰
۰
این ها رو زودتر اعدام كنید !!!
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
۰
۰
چرا این این ها هر غلطی كه دلشان می خواهد در ایران می كنند و كسی هم پاسخگو نیست
نیما
-
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
باید به همه مسئولین تبریك گفت

نیازمندی ها