مجری برنامه «سیمای خانواده» در خصوص اجرای چندین‌ساله خود و ویژگی‌های آن گفت: خانواده و نظام خانواده باور و اعتقاد من است. جامعه از واحدهای کوچکی به نام خانواده تشکیل می‌شود که توانایی انجام کارهای بزرگی را دارند. از جمله این کارها ساختن شخصیت و اعتقاد افراد جامعه است. در واقع ریشه کارهای من در خانواده است.
کد خبر: ۸۲۵۹۲۵
شجاعی‌مهر: حرف دل مردم را در «سیمای خانواده» می‌زنم

هرمز شجاعی‌مهر افزود: هویت و شخصیت ما در خانواده شکل می‌گیرد به همین دلیل تصور کردم در این فضا بهتر می‌توانم کار کنم.

وی گفت: در جایی که متولد شدم، همه چیز را به من آموختند جز زندگی کردن. چرا که لازم بوده همه ما از کودکی یکسری اصول و نکاتی را آموخته و یاد می‌گرفتیم و ما در برنامه «سیمای خانواده» این کار را انجام می‌دهیم.

مجری برنامه «سیمای خانواده» افزود: سعی کرده‌ام خود را در همین فضا حفظ کنم، یعنی کار در حوزه خانواده. اولویت من در کارم فرهنگ است. هنگامی که مردم صدای مرا می‌شنوند و یا تصویر مرا می‌بینند، می‌دانند که در مورد مسائل اجتماعی و خانوادگی صحبت می‌کنم و این یعنی نوستالژی، که سعی کرده‌ام این هویت را به صدا و تصویر خود بدهم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: من با تمام وجود و اعتقاد و عشق در رادیو و تلویزیون کار کرده‌ام و معتقدم هر کاری باید با عشق انجام شود.

شجاعی‌مهر تصریح کرد: سعی کرده‌ام که در برنامه‌ها و علی‌الخصوص «سیمای خانواده» صادقانه حرف بزنم. در اجرای خود هیچگاه صداسازی نکرده و کلمات عجیب و غریب را به کار نبرده‌ام بلکه بسیار صادقانه و از زبان خود مردم حرف زده‌ام. در اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی هیچ تکبر و ادایی ندارم.

وی ویژگی‌های یک مجری خوب را این‌گونه برشمرد و گفت: دانش، علم، معرفت و صدای خوب و از همه مهم‌تر شخصیت اجرا از جمله مواردی هستند که یک مجری باید از آن‌ها برخوردار باشد. این چند عامل بسیار موثرند. چرا که مردم توقع دارند مجری مانند یک عروسک نباشد بلکه جایگاه خود را بشناسد و قدر آن را بداند. مجری نماینده مردم است و باید توانایی مطرح کردن سوال را از طرف مقابل داشته و او را به چالش بکشد.

وی در خصوص ورود مجریان جوان در برنامه‌ها گفت: بسیار خوب است و خیلی از این بابت راضی‌ام. افرادی که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند از سواد خوبی برخوردارند اما بهتر است ضمن کار از یکسری ‌آموزش‌های لازم نیز بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ‌کس متولی این امر یعنی آموزش مجریان نیست. مردم قابل احترام هستند بنابراین هنگامی که به سمت حریم خانواده و جامعه می‌رویم باید با حواسی جمع و لحنی درست در برابر آن‌ها حاضر شویم.

شجاعی‌مهر گفت: توصیه می‌کنم مدیران و برنامه‌‌ریزان از موضوعاتی که مورد علاقه مردم است، بیشتر استفاده کرده و در مورد آن‌ها کار کنند. گاهی اوقات ما تصور می‌کنیم که مطرح کردن یک موضوع در جمع و به صورت رسانه‌ای کار درستی نباشد اما می‌توان حتی حساس‌ترین مسائل را نیز در جمع عنوان کرد و با حضور کارشناسان، آن‌ها را به چالش کشید.

وی در مورد تاثیرگذاری ویژگی‌های بصری در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: عوامل فراوانی مانند نور، رنگ، دکور و دیگر جاذبه‌های تصویری در جلب مخاطب تاثیرگذار است.

مجری برنامه «سیمای خانواده» افزود: دلم می‌خواهد مردم به هم آرامش هدیه کنند. آرامش، صفت آدم‌های بزرگ است. بزرگترین اقیانوس دنیا یعنی اقیانوس آرام، صفت آرام را به یدک می‌کشد. بنابراین امیدوارم بزرگان جامعه آرامش را به مردم هدیه بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها