اخیرا یکی از شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در کشور ژاپن، از گوشی‌هایی رونمایی کرده که به سیستم عامل ویندوز 10 موبایل مجهز خواهند بود.
کد خبر: ۸۱۱۱۷۷
رونمایی از اولین گوشی‌های مجهز به ویندوز 10 موبایل در ژاپن

به گزارش جام جم کلیک: «فریتل» (Freetel)، یکی از سازندگان گوشی هوشمند در کشور ژاپن، این هفته دو گوشی هوشمند مجهز به ویندوز 10 موبایل معرفی کرد؛ اولین گوشی‌هایی که بر مبنای ویندوز 10 موبایل در ژاپن ساخته شده. این دو گوشی که «کاتانا» Katana 01 و Katana 02 نام دارند، ارزان قیمت بوده و احتمالا جزو اولین دستگاه‌ها با سیستم عامل ویندوز 10 موبایل در سطح جهان به شمار می روند.
کاتانا 01 صفحه‌نمایش 4.5 اینچی با وضوح 480 در 854 دارد و به یک پردازنده ی چهار هسته‌ای مجهز است (تولید کننده نامشخص است). این گوشی همچنین به دوربین‌های جلو و عقب و باتری 1700 میلی‌آمپری مجهز خواهد بود و از شبکه‌ی ارتباطی LTE پشتیبانی می‌کند. کاتانا 02 هم مانند مدل 01 بر مبنای یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با تولید کننده‌ی نا‌مشخص قرار دارد، با این تفاوت که بزرگ‌تر بوده، صفحه‌نمایش 5 اینچی با وضوح 720 در 1280 و قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی ارتباطی LTE دارد و باتری آن 2600 میلی‌آمپری است.
بر اساس گزارش‌ها، فریتل این گوشی‌ها را به محض انتشار رسمی ویندوز 10 موبایل از سوی مایکروسافت، عرضه خواهد کرد. این گوشی‌ها در سراسر کشور ژاپن با قیمت‌های 160 دلار (کاتانا 01) و 240 دلار (کاتانا 02) وارد بازار خواهند شد.
هنوز مشخص نیست که آیا گوشی‌های یادشده خارج از ژاپن هم در دسترس خواهند بود یا خیر. اما اوایل امسال مسوولان فریتل اعلام کردند که محصولاتی «باکیفیت» را به «بازار‌های خارجی» عرضه خواهند کرد، بنابراین شاید این بیانیه در مورد دو گوشی مذکور هم صدق کند.

منبع: دیجی‌کالا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها