شرکت چینی بایدو مراحل آزمایش خودروی بدون راننده بی‌ام‌و را برعهده خواهد داشت

خودروی بدون راننده بی‌ام‌و در آستانه تست در خیابان‌ها

شرکت مشهور بی‌ام‌و با شراکت با شرکت چینی بایدو قصد دارد تا ماشین بدون راننده خود را عرضه کند و این خودرو به زودی و در سال جاری میلادی توسط شریک چینی تحت آزمایش قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۰۷۵۵۱
خودروی بدون راننده بی‌ام‌و در آستانه تست در خیابان‌ها

جام جم کلیک: همیشه اولین بودن به معنای بهترین بودن نیست و شاید به زودی بتوان تفسیر جدیدی از این ضرب‌المثل را در زمینه خودروهای بدون نیاز به راننده مشاهده کرد. گوگل نخستین خودروی بدون راننده جهان را ساخت و بار دشوار هموارسازی مسیر و مبارزه با منتقدین را به تنهایی به دوش کشید ولی با بهبود شرایط، شاهد ورود شرکت‌هایی هستیم که در زمینه خودروها دارای سابقه بسیار بالاتری نسبت به گوگل هستند.

شرکت بی‌ام‌و برای تمامی مردم جهان نامی شناخته شده و قابل اعتماد در رده خودروها محسوب می‌شود و مسلما با ورود این شرکت به دنیای خودروهای بدون نیاز به راننده می‌توان انتظار داشت که محصولی درخور توجه به بازار عرضه شود. این غول خودروسازی آلمانی به تازگی پروژه ویژه ساخت خودروی بدون راننده خود را آغاز کرده است که در این راه شریک اصلی این شرکت، کمپانی چینی بایدو (Baidu) خواهد بود.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در این زمینه به نظر می‌رسد که به زودی این پروژه به مرحله عملیاتی شدن خواهد رسید و شرکت بی‌ام‌و مراحل تست این خودرو را به شریک خود واگذار کرده است. بر اساس این اطلاعات قرار است تا بایدو نخستین رانندگی‌های آزمایشی این خودرو را در ماه‌های پایانی سال جاری میلادی (فصل پاییز) به انجام برساند. البته به‌نظر می‌رسد که پروژه این خودرو برخلاف ماشین گوگل به نحوی خواهد بود که راننده در هر هنگامی که دوست داشته باشد بتواند کنترل خودرو را برعهده بگیرد و به این ترتیب با یک خودروی ویژه روبرو خواهیم بود که در مقایسه با محصول گوگل، پتانسیل بالاتری برای موفقیت دارد.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها