مدتی بود در شایعات می‌شنیدیم تیم‌‌کوک، مدیرعامل اپل، پروژه ساخت خودروی الکتریکی را آغاز کرده، حال بتازگی بلومبرگ نیز در گزارشی تائید کرده اپل می‌خواهد وارد عرصه پیچیده خودروسازی شود.
کد خبر: ۷۷۸۳۵۰
خودروی اپل تا سال ۲۰۲۰ به خیابان‌ها می‌رود

به‌نظر می‌رسد اپل تصمیم گرفته این بار با محصول جدید خود خیابان‌ها را تصرف کند. این در حالی است که دان آکرسون که پیش از این برای کمتر از چهار سال مدیریت شرکت جنرال موتورز را برعهده داشته، به اپل برای ورود به این حوزه هشدار داده است. او در مصاحبه‌ای با بلومبرگ با کنایه به اپل گفته است: «کسانی که در حوزه خودروسازی فعالیت نمی‌کنند، درک درستی از آن ندارند و آن را دست کم می‌گیرند. قبل از ورود به این حوزه برای تولید حرفه‌ای باید با احتیاط بیشتری فکر کنند.» این مدیرعامل پیشین پیشنهاد داده اپل به تولیدکنندگان این حوزه کمک کند از لوازم الکترونیک در خودروی خود استفاده کنند.

براساس این گزارش، اپل کار تحقیق و توسعه را آغاز کرده و احتمالا حدود شش سال زمان نیاز دارد تا پروژه خود را تکمیل کند. هرچند اطلاعات دقیق و موثقی از این فعالیت در دست نیست، اما از آنجا که اپل چند نیروی شرکت تسلاموتورز و چند شرکت دیگر فعال در زمینه باتری‌سازی را استخدام کرده، احتمال می‌رود خودروی اپل الکتریکی باشد. گفته شده اسم رمز این پروژه Titan است. هرچند هنوز معلوم نیست واقعا اپل برنامه‌ای برای تولید خودروی الکتریکی دارد یا نه، اما با توجه به این‌که تا شش سال آینده (زمان احتمالی عرضه این خودرو) این صنعت تغییرات گسترده‌ای خواهد کرد، باید دید آیا اپل می‌تواند در این صنعت نیز موفق باشد یا خیر.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها