نگاه یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به افراط در مصرف مکمل‌ها

حالا هی مکمل بخور تا سرطان بگیری!

جام جم سرا- بررسی‌های بسیاری نشان داده مصرف مکمل‌های ویتامینی که اکثر آن‌ها آنتی‌اکسیدان هستند (مثل E، C، A) در صورتی که از حد مجازی در بدن بالا‌تر روند، خاصیت مسمومیت‌زا دارند و با تاثیر منفی بر سیستم ایمنی می‌توانند قدرت دفاعی بدن را کاهش داده، عامل رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی باشند.
کد خبر: ۸۰۰۳۱۷
حالا هی مکمل بخور تا سرطان بگیری!

وجود اکسیدان‌ها تاحدی برای کارکرد سیستم دفاعی بدن لازم است. مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها گرچه با خنثی‌سازی اثر رادیکال‌های آزاد جلوی بسیاری بیماری‌ها و صدمه‌ها را می‌گیرد اما مصرف بیش از اندازه آن، روی عملکرد سیستم ایمنی اثر منفی می‌گذارد و می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.


بهتر است به جای مصرف مکمل‌ها اولا با اصلاح تغذیه و سبک زندگی جلوی ایجاد رادیکال‌های آزاد را در بدن بگیریم و دوما از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی که در میوه و سبزیجات تازه وجود دارد بهره ببریم.
صرف خودسرانه و بالای مکمل‌ها بدون تجویز پزشک و بدون در نظر گرفتن سن و جنس توصیه نمی‌شود. در رابطه با مصرف مکمل کلاژن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما بهتر است در این مورد نیز حد مجاز مصرف را رعایت کنید. (دکتر سعید حسینی - عضو هیات‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران/سلامت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها