چوپان دروغگو هنوز زنده است

همه چیز از یک پیامک آغاز می‌شود؛ پیامکی پر از غلط املایی تا باور کنید فرستنده آن فردی روستایی و کم سواد است. در این پیامک چوپان ماجرای ما، مدعی می‌شود یک گنج پیدا کرده و با استخاره یا فال نخود شماره شما را به دست آورده و قصد دارد این گنج را به شما بفروشد.
کد خبر: ۷۹۳۳۶۱
چوپان دروغگو هنوز زنده است

کافی است به این پیامک اعتماد کنید و با فرستنده آن تماس بگیرید. آن سوی خط فردی با لهجه محلی منتظرتان است تا با چرب زبانی در اوج سادگی چشم و گوشتان را ببندد تا مغزتان از کار بیفتد.

پیشنهاد او وسوسه‌کننده است و خیلی راحت قبول می‌کنید با او در محل ملاقات حاضر شوید البته در قرار اول احتمال دارد چند سکه واقعی به شما بدهد تا با بررسی آنها از صحت ادعایش مطمئن شوید اما در قرار اصلی سه سرنوشت در انتظارتان است.

متوجه کلاهبرداری نمی‌شوید و در برابر سرمایه‌تان مشتی سکه تقلبی می‌گیرید یا متوجه می‌شوید و پس از اعتراض با تهدید سلاح مجبور می‌شوید پول‌هایتان را به دزدان مسلح بدهید یا این‌که متوجه می‌شوید، مقاومت می‌کنید و اگر شانس بیاورید با شلیک گلوله زخمی می‌شوید نه کشته.

برق طلا نه‌تنها چشم را کور می‌کند بلکه عقل را هم از کار می‌اندازد، آن موقع دیگر نه هشداری به کار می‌آید و نه توصیه‌ای. قرار است، ره صد ساله را با فریب مرد چوپان یکشبه طی کنید.

غافل از این‌که خود قربانی روشی نخ‌نما شده‌اید و آن چوپان از شیوه گرگ در لباس میش استفاده کرده است.

روش چوپان دروغگو هنوز قربانی می‌گیرد و برخی هموطنان به این پیامک‌ها اعتماد کرده و در محل قرار حاضر می‌شوند.

این کلاهبرداران که اغلب مسلح هستند در شمال یا غرب کشور قرار می‌گذارند و با لباس روستاییان در محل حاضر می‌شوند و در هر ماجرا میلیونی کلاهبرداری می‌کنند.

فعالیت این مجرمان و اعتماد برخی قربانیان باعث شده پلیس باز هم در این زمینه هشدار دهد و معاون مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی از هموطنان خواسته نه‌تنها فریب این کلاهبرداران را نخورند بلکه در صورت مشاهده این پیامک، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
۰
۰
خدمت عموزاده غمخوار عارض شوم كه روستایی بیسواد نیست شما هم باور نكنید كسی كه غلط املایی دارد حتما فردی روستایی است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نیازمندی ها