رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: در سال 94 حدود 30 درصد خودروهای سنگین فرسوده کشور یعنی 80 هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین از رده خارج می‌شود.
کد خبر: ۷۹۱۶۷۶

علیرضا فیض‌بخش در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص آخرین وضع از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، اظهار کرد: به دلیل این‌که در گذشته سازوکار مشخصی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وجود نداشت، طی ده سال گذشته فقط 3 درصد این خودروها از رده خارج شده بود.

وی افزود: اما با مصوبه دولت در سیزدهم اسفند سال گذشته در خصوص معادل‌سازی گواهی اسقاط خودروهای سنگین، این امکان فراهم شده که روند از رده خارج کردن این خودروها سرعت بیشتری بگیرد.

فیض‌بخش گفت: با وجود آن‌که در ده سال گذشته فقط 6000 دستگاه خودروی سنگین از رده خارج شده بود، اما در دو هفته اخیر برای از رده خارج کردن 6000 دستگاه خودروی سنگین ثبت‌نام شده است.

وی با بیان این‌که حدود 250 هزار دستگاه خودروی سنگین فرسوده در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که امسال شاهد جهش بزرگی در از رده خارج کردن خودروهای فرسوده باشیم.رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور ادامه داد: برآورد می‌شود که در سال 94 حدود 30 درصد خودروهای فرسوده یعنی 80 هزار دستگاه خودروی سنگین از رده خارج شود.

تا پیش از مصوبه بهمن سال گذشته هیات دولت، خودروهای فرسوده سنگین با قیمت بسیار پایینی خریداری و از رده خارج می‌شد که این موضوع باعث کاهش استقبال مالکان آنها از اسقاط شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها