یکی از فرماندهان نیروهای مردمی عراق:

زمین را زیر پای داعش می ‌لرزانیم

نیروهای عراقی روز شنبه با ورود به بخش های تحت اشغال داعش در پالایشگاه بیجی ، کنترل کامل بزرگترین مرکز پالایش مواد سوختی عراق را به دست گرفتند.
کد خبر: ۷۸۹۱۱۴
داعشی ها از پالایشگاه بیجی بیرون رانده شدند

سرهنگ محمد البیضانی مدیر نیروهای پلیس فدرال عراق به السومریه نیوز گفت که در جریان این عملیات 300 تن از نیروهای داعش کشته شدند.

وی همچنین از خنثی کردن 500 بمب کار گذاشته در این پالایشگاه خبر داد و گفت این عملیات با مشارکت پلیس فدرال، نیروهای واکنش سریع و سازمان مبارزه با تروریسم عراق از روز گذشته آغاز شد و امروز پالایشگاه بیجی بطور کامل پاکسازی شد.

پالایشگاه بیجی که در شمال این شهر در استان صلاح الدین واقع است، دارای مساحتی 27 کیلومتر مربعی است و از مهمترین مراکز نفتی عراق محسوب می شود.

داعش هفته گذشته، حملات سنگینی برای تصرف این پالایشگاه ترتیب داد که با مقاومت سخت نیروهای مدافع روبه رو شد.

این نیروهای تروریستی البته در روز پنجشنبه گذشته موفق شده بودند با شکافتن بخشی از دیوار پالایشگاه بخش هایی از آن را به تصرف در آورند.

داعشی ها در هفته گذشته همچنین یک حمله ناکام هم به میادین نفتی در ارتفاعات حمرین در شرق استان صلاح الدین انجام دادند که در آنجا نیز شکست خوردند.

آنها تلاش کرده بودند تا میدان نفتی علاس را که گفته شده، عزت الدوری معاون صدام حسین روز جمعه در آنجا کشته شده است، به تصرف خود در آورند که با پاتک های سنگین نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) شکست خوردند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها