جام جم سرا- تابش مستقیم نور آفتاب به سمت صورت، شایع‌ترین علت بروز سرطان لب است اما مصرف سیگار، پیپ، قلیان و الکل نیز از عوامل موثر در بروز و گسترش این سرطان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۸۷۷۴۱
شایع‌ترین دلایل بروز سرطان لب

بیشترین عضوی که در سرطان لب درگیر می‌شود لب تحتانی است، عدم رعایت بهداشت دهان مانند نحوه نادرست مسواک زدن و کمبود برخی از مواد مغذی مانند ویتامین E، A و آهن نیز خطر ابتلا به سرطان لب را افزایش می‌دهد.
این سرطان در ابتدا بدون علامت است و زمانی که علایم آن مانند خونریزی از لب، التهاب، درد و تغییر قسمتی از لب در بیمار بروز کند باید به پزشک مراجعه شود.
مراجعه دیرهنگام به پزشک باعث تشدید سرطان لب در بیمار می‌شود که به صورت زخم‌های مزمن بر روی پوست سر و صورت، دور چشم، پلک، لب، بینی و گوش بروز می‌کند.
سرطان لب با مراجعه زودهنگام برای درمان قابل کنترل و درمان است و اگر زود تشخیص داده شود، با درمان‌هایی نظیر جراحی و پرتو درمانی بهبود می‌یابد. همچنین با مصرف آنتی بیوتیک می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.
عدم تماس و فعالیت در ساعاتی که نور آفتاب شدید است، پوشش مناسب در فصل سرما و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند در روند کاهش این بیماری بسیار موثر و کمک کننده باشد. (دکتر سامان خرمی‌نژاد - متخصص بیماری‌های گوش و حلق و بینی - ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیوا
United States
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
۰
۰
من مدت یك ساله كه یه جوش كوچك روی لب پایینمه كه كمی قابل مشاهده س, ولی یكی دوباره كه خونریزی میكنه... انقد ترسیدم كه حتی نمیخوام پیش پزشك برم... چیكار كنم خیلی نگرانم... آیا ممكنه خونریزی علتی بجز سرطان داشته باشه؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها