توسط فرانسه و انگلستان صورت می‌گیرد:

کشتی های رباتیک ضد مین راهی آب‌های آمریکا می‌شوند

شاید تعجب کنید اما در شصت سال اخیر، بزرگ ترین تهدید علیه نیروی دریایی آمریکا، توانمندی های هسته ای کره شمالی یا تسلیحات نظامی روسیه و مین‌های زیرآبی بوده است.
کد خبر: ۷۸۴۳۷۱
کشتی های رباتیک ضد مین راهی آب‌های آمریکا می‌شوند

به گزارش جام جم کلیک: این مین ها از سال ۱۹۵۰ میلادی تا کنون به ۱۵ کشتی آسیب رسانده اند که البته امکان غیرفعال نمودن این مواد منفجره خطرناک به صورت دستی هم وجود داشته اما این کار می تواند جان دریانوردان آمریکایی را به شدت تهدید کند.

همین مسأله انگلستان و فرانسه را بر آن داشته تا با پیمانکاران دفاعی اروپا (Thales و BAE) متحد شده و نوعی سیستم مین روب خودکار را بسازند که می تواند خطر را از جان ملوانان و دریانوردان آمریکایی دور کند.

ائتلاف ضد مین یاد شده که MMCM نام گرفته به مدت دو سال به صورت آزمایشی وارد عمل خواهد شد. در این طرح، سیستم ضد مین روی یک کشتی سطحی بدون سرنشین نصب می شود و با استفاده از صفحه سونار روزنه ترکیبی (Synthetic Aperture Sonar) موقعیت مین را تشخیص می‌دهد.

این کشتی بلافاصله پس از تشخیص موقعیت مین، یک پهپاد زیرآبی را به طرفش گسیل می کند تا آن را خنثی نماید که این کار نیز غالبا با ایجاد انفجاری کوچک در نزدیکی مین صورت می پذیرد.

البته ناگفته نماند که این کشتی های رباتیک باید به نیروهای انسانی نزدیک به خود نیز گزارش دهند؛ در واقع کل سیستم از طریق یک کشتی بزرگ تر و دارای سرنشین هدایت می شود و در حین عملیات نیز ارتباطشان را با یکدیگر حفظ نموده و به تبادل داده با هم می پردازند.

منبع: دیجیاتو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها