مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایی «بچه‌های آسمان» ساخته‌ مجید مجیدی امشب ساعت 23 در برنامه «یک فیلم، یک تجربه» نمایش داده می‌شود.
کد خبر: ۷۷۸۹۰۳
پشت صحنه‌ بچه‌های آسمان در شبکه مستند

«یک فیلم، یک تجربه» ساخته‌ ناهید دل‌آگاه سلسله برنامه‌ای که در آن یک فیلم سینمایی و اندیشه‌های فیلمساز بررسی می‌شود، این بار مستندی از شکل‌گیری فیلم به یادماندنی «بچه‌های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی را به نمایش می‌گذارد. در این مستند که محمدرضا آزادگر آن را کارگردانی و تدوین کرده، علاوه بر گفت‌وگو با عوامل از حضور احمد طالبی‌نژاد و مهرزاد دانش به عنوان منتقد و کارشناس بهره گرفته شده است.

فیلم «بچه‌های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی روایتگر پسری به نام علی است که کفش‌های خواهرش را بعد از گرفتن از کفاشی گم می‌کند و ماجراهایی را سبب می‌شود. این فیلم تولید سال 1375 و بر مبنای فیلمنامه‌ای از خود مجیدی ساخته و بعدها جزو پنج نامزد نهایی اسکار شد.

رضا ناجی، میرفرخ هاشمیان، بهاره صدیقی، فرشته سرابندی، کمال میرکریمی، بهزاد رفیعی و نفیسه جعفرمحمدی از بازیگران «بچه‌های آسمان» هستند.

مستند «فرصت‌های برابر» که درباره همزیستی اهل تسنن و تشیع در سیستان است، امشب ساعت 22 از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید. این مستند روایتگر موفقیت‌ها و حضور اهل تسنن و مردم استان سیستان و بلوچستان در موقعیت‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. در این مستند اهل تسنن این استان و بخصوص عالمان دینی‌ از شرایط زندگی در کشور ایران سخن می‌گویند.

«مسافر چین» به کارگردانی فریدون نجفی و تهیه‌کنندگی الهه صلح‌جو نیز امشب ساعت 19 از شبکه مستند به علاقه‌مندان مستندهای اجتماعی ارائه می‌شود.

این مستند با رویکردی روان‌شناختی زندگی پسربچه‌هایی را منعکس می‌کند که در روستای چین، یکی از دور‌افتاده‌ترین روستاهای استان چهارمحال و بختیاری زندگی می‌کنند. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها