jamejamclick
کلیک وب کد خبر: ۷۷۸۵۶۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۶:۳۲

سرویس محبوب و پرطرفدار پخش محتوای آنلاین YouTube که توسط گوگل خریداری و به یک پدیده اجتماعی تبدیل شد، با همه عظمت و برو و بیای خود هنوز یک محصول سودآور محسوب نمی‌شود.

یوتیوب هیچ سودی برای گوگل ندارد

این شرکت سال گذشته با برنامه‌های تبلیغاتی جدید برندهای بزرگی را به سرمایه‌گذاری ترغیب کرده، اما با این‌که 6 درصد از فروش کل گوگل را شامل می‌شود، درآمدی نداشته است. سرمایه‌های به‌دست آمده از طریق آگهی‌ها، با حق کپی‌رایت و هزینه‌های پشتیبانی از پخش آنلاین آن تقریبا سر به سر می‌شود.

این در حالی است که در سال مالی 2014 ارزش سرمایه YouTube چهار میلیارد دلار اعلام شد که از سال گذشته یک میلیارد دلار بیشتر شده است. البته YouTube برای توسعه خود در سال‌های اخیر، دست به اقدامات بسیاری زده و برنامه‌های مختلفی برای افزایش سودآوری از طریق تبلیغات تصویری هدفمند و گسترش سرویس‌های اشتراکی و شبکه‌ها و سرویس پولی پخش آنلاین در دستور کار خود قرار داده تا شاید بتواند آن‌طور که باید و شاید سودآوری داشته باشد.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
تکریم بسیج، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است

تکریم بسیج، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است

پنجم آذر، یادآور نام بسیج و خاطره عزیزترین نهاد و بزرگ‌ترین مردان تاریخ ماست. نهادی که به تعبیر امام راحل تشکیل آن «یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود» و «شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

جلسات شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوا در ابتدای کار، امیدواری زیادی برای حل مشکلات اقتصادی ایجاد کرد، زیرا این احساس وجود داشت که یک نهاد بالادستی برای کنترل شرایط اقتصادی ایران و تعیین چشم‌انداز آتی آن ایجاد شده است اما به‌سرعت موانع متعددی در مقابل عملکرد این شورا ایجاد شد.

تدبیر و توکل در تحریم

تدبیر و توکل در تحریم

«دوستانت را نزدیک خودت نگه دار و دشمنانت را نزدیک‌تر»، با این‌که این عبارت را منسوب به چرچیل می‌دانند، ولی خلفای عباسی بیش از هزار سال پیش آن را زندگی کردند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر