رئیس سازمان استاندارد با اشاره به این‌که حدود 2000 آزمایشگاه، ٢٥٠ شرکت بین‌المللی و 3000 کارشناس غیرشرکتی در حوزه استاندارد در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: تاکنون بیش از ٢٧ هزار استاندارد برای تجهیزات مختلف تدوین شده است.
کد خبر: ۷۷۷۰۳۹

به گزارش فارس نیره پیروزبخت، در دومین همایش سیستم‌های اندازه‌گیری نفت خام تصریح کرد: با برون‌سپاری فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد هم‌اکنون بیش از صد هزار نفر با این سازمان در شرکت‌های بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.

وی از توسعه مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد خبر داد و افزود: اگر ما نتوانیم علم کافی در حوزه سنجش را به دست آوریم به طور حتم مشتریان خود را در حوزه‌های مختلف از دست خواهیم داد.وی با اشاره به این‌که هم اکنون دانشگاه‌های کشور باید در توسعه پایدار ایران و بخصوص صنعت نفت نقش ویژه‌ای داشته باشند، گفت: این مراکز با وجود تحریم‌ها، شکوفایی علمی را جایگزین رکود علمی کرده‌اند.

پیروزبخت ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌های موجود در زمینه مدیریت ریسک و سیستم‌های اندازه‌گیری استانداردهای ایزو ٩٠٠٠ در این حوزه، استانداردهای پیش پا افتاده‌ای به شمار می‌آید به همین دلیل شرکت‌ها و سازمان‌های تخصصی باید به دنبال کسب استانداردهای به‌روزتر باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها