معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت و نقش استاندارد در ابعاد مختلف زندگی مردم از سازمان ملی استاندارد خواست با توسعه و پیگیری جدی برنامه‌های خود، مطالبه و اعتماد مردم را نسبت به استاندارد روز به روز افزایش دهند.
کد خبر: ۷۷۹۱۰۳
تشکیل جلسه شورای عالی استاندارد پس از 10 سال

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در نخستین جلسه شورای عالی استاندارد در دولت یازدهم افزود: این جلسه پس از حدود ده سال وقفه تشکیل شده که امیدوارم این اتفاق نقطه عطفی در جهت تحقق شاخص‌های استاندارد در کشور و صیانت از حقوق شهروندی مردم باشد.

در این جلسه سازمان ملی استاندارد در جهت تحقق کامل بند 24 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، مکلف به پیگیری مجدانه طرح تحول نظام استانداردسازی کشور با هدف استقرار نظام تضمین کیفیت و ارائه گزارش از دستاوردها و پیامدهای طرح تحول و تغییر رویکرد به شورا شد.

این سازمان به تدوین طرح تحول رویکردی، ساختاری، سازمانی و منابع سازمان و الزامات آن ظرف مدت یک سال مکلف شد و با تاسیس دفاتر استانداردسازی در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای عمومی و دولتی از طریق تبدیل پست‌های سازمانی موجود نیز موافقت شد.

در ادامه این جلسه مصوبات پیشنهادهایی از سوی سازمان ملی استاندارد مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر تعدادی از آنها به تصویب رسید. اجرای اجباری استاندارد نصب کپسول آتش‌نشانی در خودروهای عمومی (حمل مسافر)، اصلاح کارمزد خدمات واردات، اجرای اجباری استاندارد حفاظ عرضی زیر شاسی جلوی خودرو و اجرای اجباری استانداردهای مربوط به برخی از قطعات آسانسور از پیشنهادهایی بود که در این جلسه به تصویب رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها