ورود ماهی‌های لجن‌خوار به دریاچه

دریاچه چیتگر بو نمی‌دهد

جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با رد بوی تعفن دریاچه چیتگر گفت: این دریاچه بو نمی‌دهد.
کد خبر: ۷۷۳۴۵۲
دریاچه چیتگر بو نمی‌دهد

مهندس مهدی پورهاشمی امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت بزرگراه حکیم در پاسخ به بوی نامناسب دریاچه چیتگر گفت: آب دریاچه چیتگر از رودخانه کن وارد می‌شود و این آب دارای منافذ ورودی و خروجی است و برهمین اساس بو نمی‌دهد.

وی با اشاره به ساخت ابنیه دستگاه‌های تصفیه آب دریاچه ادامه داد: در حال حاضر ساخت ابنیه دستگاه‌های تصفیه آغاز شده و از آنجایی که این آب دارای ورودی و خروجی است به نظر نمی‌رسد که بو بدهد.

جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران همچنین از ورود ماهی‌های لجن‌خوار به دریاچه چیتگر خبر داد و گفت: سازمان محیط زیست هر ماه میزان آلودگی آب دریاچه را اندازه می‌گیرد و تاکنون آلودگی در این دریاچه ثبت نشده است و این در حالی است که وزش باد در این منطقه زیاد است و باد اکسیژن‌سازی می‌کند.

پورهاشمی همچنین در ادامه این بازدید با اشاره به تکمیل 95 درصدی ساخت تونل شهدای غزه اظهارکرد: در حال حاضر روند ساخت تونل حکیم (شهدای غزه) 95 درصد تکمیل شده و در حال حاضر تا آخر امسال عملیات آرسی‌سی نیز به اتمام خواهد رسید و پس از آن عملیات آسفالت این تونل انجام خواهد گرفت.

وی در مورد نصب سیستم اطفای حریق این تونل افزود: بخش زیادی از عملیات هوشمندسازی و اطفای حریق این تونل انجام شده است و این تونل جزو تونل‌های هوشمند شهر محسوب می‌شود که دارای استاندارد پیارک 2012 را نیز دارد.

جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با اعلام ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از تونل حکیم گفت: تردد خودروهای سنگین از داخل تونل ممنوع است و این خودروها می‌توانند از اتوبان تهران – کرج استفاده کنند.

پورهاشمی همچنین از به کارگیری شیوه نوین نیز در فناوری‌های آب‌های سطحی خبر داد و گفت: آب‌های سطحی این تونل به روش شیار جمع‌آوری می‌شود به گونه‌ای که در داخل تونل، شیارهای دو سانتیمتری ایجاد شده است و در این روش جدید آب‌های سطحی از این شیارها وارد لوله‌هایی به قطر 315 سانتیمتر شده و پس از مدتی از داخل این مخازن تخلیه می‌شوند.

وی همچنین از نصب لامپ‌های ال‌ای‌دی داخل تونل خبر داد و گفت: این لامپ‌ها علاوه بر ارتقای ایمنی، موجب زیبایی پروژه نیز می‌شود.

جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایجاد تونل‌های بزرگراهی به شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد، گفت: یکی از رایج‌ترین این حالت‌ها ساخت تونل‌های دوقلو است که تونل دوقلوی حکیم است که در واقع ادامه بزرگراه حکیم محسوب شده که در محدوده عبور از پارک جنگلی چیتگر به تونل تبدیل می‌شود که طول این دو تونل حدود 2169 متر با عرض دهانه داخلی 18 متر و ارتفاع حدود 13 متر است.

پورهاشمی همچنین در ادامه این بازدید در حاشیه دریاچه شهدای خلیج فارس با اعلام خبر 7 سازه خاص که نمادی از قطره‌های باران و موج است، گفت: این سازه در تاج دریاچه چیتگر و در مسیر 700 متری تا اوایل سال 94 ساخته خواهند شد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها