مسئول آموزش کمیته کشور تجویز منطقی دارو اعلام کرد:

ایجاد عوارض جدی با مصرف بیش از اندازه کورتن‌ها

معاون درمان اداره کل درمان تامین اجتماعی تهران پاسخ داد

پزشکان تهرانی کدام داروها را بیشتر تجویز می‌کنند؟

جام جم سرا: یک مقام مسئول درباره وضعیت تجویز بی‌رویه دارو از سوی پزشکان و روند اصلاح نسخ پزشکان تهرانی گفت: بر اساس اسناد موجود، نسخ همه پزشکان در شورای علمی تخصصی بررسی می‌شود و کیفیت علمی، تداخل دارویی، اقلام دارویی از جمله ملاک‌های این بررسی‌اند.
کد خبر: ۷۶۹۹۱۱
پزشکان تهرانی کدام داروها را بیشتر تجویز می‌کنند؟

معاون درمان اداره کل درمان تامین اجتماعی استان تهران در پاسخ به اینکه چه داروهایی در صدر تجویز بی‌رویه نسخ پزشکان تهرانی قرار دارند گفت: بیشتر داروهای آنتی بیوتیکی، کورتن‌ها و آزمایش‌های متعدد و مکرر که گا‌ه الزامی هم برای انجام آنها نیست در صدر تجویزهای بی‌رویه قرار دارند.

سیروس شهنی دانش ادامه داد: یک تیم کار‌شناسی و علمی شامل متخصصان و فوق تخصص‌ها برای این منظور در این اداره کل مستقر هستند و اگر مشخص شود تداخل دارویی در نسخه‌ای وجود دارد و یا دفتر اسناد پزشکی در نوع بیماری با توجه به داروهای تجویزی ابهام داشته باشد، پزشک مربوطه فراخوانده می‌شود گفت: به عنوان مثال ممکن است پزشکی ۱۰ دارو برای یک بیماری نوشته باشد که باید مشخص شود این ۱۰ قلم برای تشخیص و درمان چه بیماری نوشته شده است، اگر تیم تخصصی قانع شد مشکلی وجود ندارد، در غیر این صورت پزشک باید یک بازنگری در تجویز دارو داشته باشد.

وی درباره نحوه برخورد با پزشکان خاطی افزود: تامین اجتماعی با پزشکان قرارداد منعقد می‌کند، می‌توانیم قرارداد خود را منوط به ارائه خدمات مطلوب، علمی و کیفی کنیم و آن‌ها باید برای ادامه قرارداد خود ملزم به رعایت شرایط علمی تجویز دارو باشند.

او گفت: آزمایش‌هایی به صورت متعدد و مکرر تجویز می‌شود که لزومی به انجامش نیست؛ به عنوان مثال سنجش تراکم استخوان زیاد مشاهده می‌شود. سنجش تراکم استخوان را نباید برای هر بیماری تجویز کرد. اگر سنجش تراکم استخوان را در نسخه یک بیمار جوان ببینیم باید به پزشک مربوط تذکر بدهیم زیرا معمولا این آزمایش برای افراد مستعد پوکی استخوان در سنین بالا تجویز می‌شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها