جام جم سرا: افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات یک راه ساده و سالم است که باعث کاهش مصرف کالری روزانه می‌شود.برخی از سبزیجات علاوه بر خواصی که دارند بسیار کم کالری بوده و سیر کننده هستند. به همین دلیل برای سالم ماندن بهتر است در هر وعده غذایی یا میان وعده‌ها از این سبزیجات استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۶۸۱۴۰
سبزیجات کم کالری بخورید

خیار:

نصف خیار حدود ۲۰ کالری دارد و ۹۸ درصد آن آب است، خیار حاوی فیبر، پروتئین، ویتامین A، C، K، امگا۳، امگا۶، B۵، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز و فیتواسترول است.

خیار خواص ضد سرطانی دارد، بوی بد دهان را از بین می‌برد، برای پوست، مو و ناخن مفید است، باعث کاهش کلسترول، بهبود دیابت و نقرس می‌شود، ادرار آور است، به کاهش وزن کمک می‌کند و چربی سوز خوبی است.


گوجه فرنگی:

یک گوجه فرنگی متوسط دارای ۲۵ کالری است و سرشار از آب و فیبر است، گرسنگی را کاهش می‌دهد و می‌توان به صورت پخته و خام خورد.

گوجه فرنگی از سکته مغزی جلوگیری می‌کند، برای پوست، پروستات، تسکین دردهای عصبی، رفع بی‌اشتهایی، درمان یبوست، تورم دهان، درد مفاصل، روماتیسم، تصفیه خون و بیماری‌های عفونی مفید است؛ آب گوجه فرنگی ادرار آور است و به هضم غذا و مواد نشاسته‌ای کمک می‌کند.

گوجه فرنگی دارای ویتامین A، B، C، و K است، مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و آهن دارد و انرژی بدن را تأمین می‌کند.


کرفس:

هر شاخه کرفس یک تا ۲ کالری دارد، تمیز کننده کلیه و مثانه است، مانع سنگ کلیه یا آلودگی میکروبی و درد می‌شود، ضمن اینکه بوی بد دهان را از بین می‌برد. کرفس تقویت کننده معده و اعصاب است و به سوختن چربی و کاهش وزن نیز کمک می‌کند.


کاهو:

کاهو انواع مختلف دارد، هر برگ کاهو دارای ۲ کالری است و غنی از ویتامین ث، پتاسیم و فیبر است، ضمن اینکه این گیاه خواب آور و ضد نفخ است.


تربچه:

۱۰ عدد تربچه دارای ۷ کالری است، غنی از مواد معدنی است، طعم آن کمی تند است، باعث هضم غذا شده و موجب لاغری می‌شود.

تربچه خواص دارویی دارد، برای درمان یرقان، نقرس و روماتیسم مفید است و باعث دفع سنگ‌های صفراوی می‌شود، ضمن اینکه برای از بین رفتن نفخ معده مفید است؛ تربچه درد را تسکین می‌دهد، معده را پاک می‌کند و ادرارآور است. (تابناک به نقل از فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها