پرینتر‌های سه‌بعدی خبر از دنیای آینده می‌دهند و واقعا دستگاه‌های عجیبی هستند. با پرینتر‌های سه‌بعدی می‌توان وسایل و حتی خوراکی‌های زیادی را تولید کرد که زمان کمتری را به خود اختصاص می‌دهد و چندی پیش نیز اخباری در خصوص استفاده از این نوع پرینتر‌ها در فضا و پزشکی نیز شنیده شد.
کد خبر: ۷۶۱۹۰۹
آپارتمان 5 طبقه‌ای که با پرینتر سه‌بعدی ساخته شد!

به گزارش جام جم کلیک: پرینتر‌های سه‌بعدی خبر از دنیای آینده می‌دهند و واقعا دستگاه‌های عجیبی هستند. با پرینتر‌های سه‌بعدی می‌توان وسایل و حتی خوراکی‌های زیادی را تولید کرد که زمان کمتری را به خود اختصاص می‌دهد و چندی پیش نیز اخباری در خصوص استفاده از این نوع پرینتر‌ها در فضا و پزشکی نیز شنیده شد.

اما حال یک شرکت چینی پا را فراتر گذاشته است و در اقدامی جالب یک آپارتمان 5 طبقه را با کمک پرینتر‌های سه‌بعدی تولید کرده است که حتی به تزیینات داخلی و خارجی آن نیز پرداخته شده است. کمپانی مذکور برای این کار از یک پرینتر سه‌بعدی در سایز 6.6 در 40 متر استفاده کرده است که قطعات به‌صورت جدا تولید شده و سپس در محل به یکدیگر متصل می‌شوند.

در این آپارتمان 5 طبقه که در زیر بنایی 1100 متری ساخته شده است، می‌توان محل اتصال قطعات به یکدیگر را مشاهده کرد و همچنین در این ساختمان از یک نوع سیمان خاصی استفاده شده است که بسیار سریع خشک می‌‌شود. برای ساخت این آپارتمان نیز 161 هزار دلار خرج شده است. گفتنی است که در این روش ضایعات ساختمانی نیز 30 الی 60 درصد کاهش پیدا می‌کنند که خود عدد قابل توجهی است.

این شرکت که WinSun نام دارد آینده بزرگی را برای خود ترسیم کرده است که ساخت آسمان خراش و پل نیز بخشی از آن است. در ادامه می‌توانید تولیدات این شرکت را مشاهده نمایید.

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها