گزارش امنیتی مایکروسافت منتشر شد

ارزیابی آسیب پذیری های نرم افزاری

گوگل اخیراً جزئیات حفره امنیتی ویندوز ۸.۱ را دو روز قبل از اینکه قرار بود منتشر شود، اعلام کرد و از قرار معلوم این رفتار به مذاق مایکروسافت خوش نیامده و از این رفتار گله‌مند شده است.
کد خبر: ۷۵۹۰۸۶
انتقاد مایکروسافت از اعلام حفره امنیتی ویندوز ۸.۱ توسط گوگل

به گزارش جام جم کلیک: گوگل اخیراً جزئیات حفره امنیتی ویندوز ۸.۱ را دو روز قبل از اینکه قرار بود منتشر شود، اعلام کرد و از قرار معلوم این رفتار به مذاق مایکروسافت خوش نیامده و از این رفتار گله‌مند شده است.

گوگل پروژه‌ای دارد تحت عنوان Project Zero که مدعی است دقیقاً ۹۰ روز به سازندگان نرم افزاری زمان می‌دهد تا مشکلات امنیتی خود را برطرف کنند، و پس از این مدت زمان، اشکالات را به صورت آنلاین منتشر می‌کند. از طرف دیگر مایکروسافت نیز مدعی است که این اشکال را متوجه شده و در صدد بوده تا در انتشار وصله‌های زمان‌بندی شده، که عموماً سه‌شنبه‌ها انجام می‌شود، این حفره امنیتی را ترمیم کند.

کریس بِتز (Chris Betz) مدیر ارشد واحد امنیت مایکروسافت مدعی است که گوگل از این طریق قصد داشته تنها مچ‌گیری کند و به نوعی ضعف مایکروسافت را به رخ بکشد و تنها افرادی که در این اقدام غیر حرفه‌ای ضرر می‌کنند، کاربران هستند.

این نکته را نیز باید خاطر نشان کنیم که چند هفته‌ قبل نیز دقیقاً در تاریخ ۸ دی‌ماه، گوگل از حفره امنیتی مشابهی در ویندوز ۸.۱ شرکت مایکروسافت خبر داد. گوگل در این خصوص به وب‌سایت معروف Engadget گفته مهلت ۹۰ روزه‌ای که در پروژه زیرو برای توسعه‌دهندگان مشخص شده، با نگاه حفظ امنیت کاربران تعیین شده است. به گفته گوگل، توسعه‌دهندگان در این بازه زمانی با اطمینان خاطر قادر هستند نکات امنیتی نرم‌افزار را در نظر بگیرند و از طرف دیگر از آنجایی که حفره‌ امنیتی به صورت عمومی ذکر نشده، کاربران نیز در امان هستند.

برملا کردن نقاط آسیب پذیر ویندوز ۸.۱ مایکروسافت از جانب گوگل میانه این دو شرکت را شکر آب کرده و معتقدیم انتشار و اشاره به حفره‌های امنیتی قبل از برطرف نمودن آنها تنها باعث خواهد شد تا امنیت بسیاری از کاربران در خطر بیفتد.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها