9 دی، حماسه ماندگار انقلاب

حماسه عظیم، تاریخی و به یادماندنی حضور پرشور و عاشورایی مردم فهیم، آگاه، انقلابی، حماسه‌ساز و ولایتمدار در راهپیمایی 9 دی 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات امت به شمار می‌آید؛ حماسه‌ای که نماد عزّت، شرف، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده و با فریاد رسا و فراگیر اعلام کردند اگر دشمن در مقابل دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.
کد خبر: ۷۵۳۶۷۵
9 دی، حماسه ماندگار انقلاب

9 دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» شناخته و ماندگار شد. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه هوشیار و در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مایوس و ناامید ساخت و قلب امام عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب را شادمان کرد.

روزی که با درایت و صلابت رهبری نظام، بصیرت ملت ایران، وظیفه‌شناسی و سرعت عمل نهادها بویژه سپاه، بسیج و رسانه‌ ملی و مشارکت و همکاری مردم موجب شد فتنه سرکوب شود.

9 دی در واقع روز «نه» گفتن و پشت پا زدن ملت ایران به سران فتنه و لبیک گویی به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب است. در این روز بود که مردم، با خشم مقدس خود تیر خلاص را به سران فتنه شلیک کرده و اصحاب فتنه را به خاک مذلت نشاندند.

در روز 9 دی 88، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش و آگاهانه ده‌ها میلیونی مردم در تهران و دیگر شهرهای کشور به جهانیان اعلام شد و مردم نشان دادند که «اصل انقلاب اسلامی» را با «اصل ولایت فقیه» به عنوان یک رکن اساسی می‌دانند و توهین به نمادهای عاشورایی و اصل ولایت فقیه را هرگز نمی‌پذیرند. مردم در این روز به مرزبندی با فتنه‌گران پرداختند و شعارهایی که نشان از پیوند با ولایت، عاشورا و انقلاب اسلامی و نفرت از دشمنان حریم ولایت فقیه بود سر دادند؛ شعارهایی که نشان از اعتماد مردم به نظام داشت و تحلیل غلط برخی خواص بی‌بصیرت مبنی بر از دست رفتن اعتماد مردم به نظام را نقش بر آب می‌کرد.

این حضور میلیونی مردم نمایش اعتماد مردم به نظام در اوج فضاسازی دشمنان خارجی و داخلی و استفاده آنان از تمام ابزارهای موجود بود. در واقع باید اذعان کرد 9 دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان و عوامل آنان بود؛ روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها، حرمت‌شکنی‌ها و عقده‌گشایی عده‌ای غافل یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به همه ارزش‌ها و مقدسات دینی در روز عاشورای حسینی بود.

در این روز مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را بخوبی می‌شناسند و هرگز فریب حیله و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند. 9 دی روزی است که مردم ایران نشان دادند با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه‌گران به پا کرده‌اند هرگز، نه راه را گم می‌کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، برخواهند داشت.

در این روز مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که به فرموده حضرت امام(ره) «باید پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» و به این امر با همه وجود در عمل معتقد بوده و پایبندی خویش را به نمایش گذاشتند و این نماد اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه نشان از بصیرت و درایت مردم بود.

در این روز مردم بصیر، جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی را در پیش چشم جهانیان با اقتدار، عظمت و درک صحیح به منصه ظهور گذاشتند و وفاداری خویش را به همه آرمان‌های مقدس نظام اسلامی ابراز کردند.

حماسه 9 دی، تجلی فریاد لبیک یا حسین بود؛ طنین فریاد زنان، مردان و فرزندان انقلاب بود که کاخ دشمن را به لرزه انداخت. آن طور که خواص بی‌بصیرت را به واکاوی در مسیر غلط خود فرا می‌خواند.

این حماسه ماندگار بدون شک بی‌نظیرترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی، آرمان‌های انقلاب و دستاوردهای آن بود که فصل جدیدی از بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و غیرت دینی و انقلابی را در تاریخ مبارزات مردم بسیجی و مسلمان ایران رقم زد.

در فتنه 88 استکبار جهانی با در اختیار داشتن رسانه‌ها به جنگ با نظام مقدس جمهوری اسلامی آمد و اگر درایت و بینش عمیق رهبری نبود معلوم نبود که چه به سر این نظام می‌آمد.

رسانه‌های بیگانه با انتشار اخبار و رویدادهای غلط، بر افکار عمومی ایران تاثیر گذاشته و جماعتی را در توهم این مساله که این نظام متقلب است و باید آن را از بین برد، قرار دادند.

در این میان و در بحبوحه‌ای که غبار فتنه مانع از آشکار شدن دقیق مرزهای حق و باطل بود، نهاد مردمی بسیج نقش گسترده‌ای در روشنگری و تنویر افکار عمومی داشت.

اگر هوشیاری و بصیرت بسیج در فتنه 88 ارزشمندتر از مبارزه در جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس نباشد کمتر از آن نیست.

محمد خامه‌یار - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها