فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با تسنیم درباره اغتشاشات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 88 گفت: در فتنه سال ۸۸ به ‌دلیل مشغول شدن دستگاه‌های امنیتی به مهار فتنه، بستر مناسبی برای دشمنان به‌ منظور شناسایی و ترور دانشمندان ایران از جمله دانشمندان هسته‌ای فراهم شد.
کد خبر: ۷۵۳۲۱۰
فتنه، بسترساز ترور دانشمندان هسته‌ای

وی افزود: در همین فتنه شعارهایی داده شد و عوامل بیگانه تصور کردند جناح اپوزیسیون داخلی ایران را می‌شود تقویت و تحریم و فشار ایجاد کرد.

خط قرمزهای هاشمی به روایت دبیرکل موتلفه

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه در گفت‌وگو با تسنیم به اغتشاشات سال 88 پرداخت و با اشاره به درخواست موتلفه از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تشکر از رهبر انقلاب پس از خطبه‌های بیست و نهم خرداد، گفت: بعد از خطبه رهبر معظم انقلاب در بیست و نهم خرداد، تصمیم گرفتیم پیامی را به‌وسیله یکی از دوستان آقای هاشمی به ایشان بدهیم و به دلیل تعریف و تمجیدی که رهبر معظم انقلاب از ایشان کردند درخواست کنیم با صدور اطلاعیه‌ای ازرهبر معظم انقلاب، تشکر کند.آن شخصیت موردنظر ما... گفت من با آقای هاشمی‌رفسنجانی تماس گرفتم و گفتم الان موقع آن است که شما قدردانی و تشکر کنید. به گفته این فرد موردنظر، آقای هاشمی‌رفسنجانی می‌گوید من مشغول نوشتن آن نامه تشکر بودم، ولی فائزه را دستگیر کردند.

حبیبی افزود: پس از این اتفاقات، آن شخصیت مورد اشاره من، احساس وظیفه کرده و تلاش می‌‌کند خانم فائزه هاشمی آزاد شود و خانم فائزه هاشمی نیز در فاصله حدود 24 ساعت آزاد شد.ما توقع داشتیم بعد از آزادی او، نامه‌ نوشته شود؛ ولی آقای هاشمی‌رفسنجانی باز هم آن نامه را ننوشت.

حبیبی همچنین در مورد دیدار خود با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نیز گفت: یادم هست که آقای هاشمی‌رفسنجانی در سال‌های بعد گفت من روی سه موضوع با ‌کسی معامله نمی‌کنم؛ نظام اسلامی، ولایت‌فقیه و شخص آیت‌الله ‌خامنه‌ای. این را بعد از جریانات فتنه با گوش خودم از آقای هاشمی شنیدم.در جلسه‌ای که هفت هشت نفری برای مساله‌ای با ایشان داشتیم، به آقای هاشمی‌ گفتم ما شنیده‌ایم شما گفتید من برای برخی موضوعات با کسی معامله نمی‌کنم، یکی نظام اسلامی و یکی ولایت فقیه که آقای هاشمی اصلاح کرد و گفت من فقط آن دو تا را نگفتم، سومی شخص آیت‌الله خامنه‌ای است.

فدایی: با احمدی‌نژاد رابطه‌ نداریم

حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشستی خبری گفت: جمعیت ایثارگران مدت‌هاست با احمدی‌نژاد رابطه‌ای ندارد.

به گزارش ایسنا، او در پاسخ به این پرسش که در صورت نامزدی احمدی‌نژاد، آیا جمعیت ایثارگران از او حمایت خواهد کرد یا خیر، یادآور شد: در مقطع انتخابات باید افراد را در کنار هم ارزیابی کنیم. گاهی در فضای سیاسی و مقایسه بین افراد ممکن است کسی که کمترین آسیب و ضرر را دارد انتخاب شود. اما الان قضاوت مشکل است و باید هر مساله‌ای را در زمان خودش بررسی کرد.

جلوگیری از فعالیت فتنه‌گران در دستگاه‌های دولتی

علی جنتی، وزیر ارشاد پس از نشست اختصاصی با اعضای کمیسیون فرهنگی و نماینده وزارت اطلاعات در جمع خبرنگاران درباره فتنه 88 گفت: رهبر انقلاب بارها به این نکته تاکید کرده‌‌اند که فتنه، خط قرمز نظام است. کاملا روشن است اتفاقاتی که سال 88 افتاد و عده‌ای با راهنمایی‌های افراد بیگانه دست به اقداماتی در کشور زدند، فتنه‌گر نامیده‌ می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: افرادی دستگیر و بازداشت شدند که در تحقیقات محرز شد با عناصر خارج از ایران ارتباطی نزدیک داشته‌اند. از هرگونه فعالیت این افراد در دستگاه‌های مختلف جلوگیری خواهد شد.

ادعای استقرار نیروهای ایرانی در مرزهای اسرائیل

روزنامه صهیونیستی«جروزالم پست» در خبری مدعی شد تصاویری در شبکه اجتماعی منتشر شده که حکایت از استقرار نیروهای ایرانی در مرزهای سرزمین‌های اشغالی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این روزنامه نوشت: توئیتی که در آن تصاویر سربازان سپاه پاسداران منتشر شده به تاریخ بیست‌وپنجم دسامبر بازمی‌گردد. این تصاویر هفدهم دسامبر در وبلاگ منسوب به ارتش ایران منتشر شده و در مناطق جنوبی لبنان، البقاع و بعلبک گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها